جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مسئولان لارستان “ساترا” را جدی بگیرند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس طی سخنانی اظهار داشت: سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش استان (ساترا) با هدف دنبال کردن روند توسعه استان و اخذ بازخورد اجرای…

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس طی سخنانی اظهار داشت: سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش استان (ساترا) با هدف دنبال کردن روند توسعه استان و اخذ بازخورد اجرای سیاستها و انجام اقدامات

پیش بینی شده، فعالیت خود را در فارس آغاز کرد. ساسان تاجگردون، افزود: سامانه مذکور، در جهت تحقق ماده ۱۸۲ و قانون برنامه پنجم توسعه و با هدف استقرار نظام یکپارچه برنامه ریزی و توسعه سرزمینی و نظام ملی شاخص های توسعه، با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی و استفاده از سامانه ساترا، کارآمدی نظام برنامه ریزی، اجرا و نظارت و شفافیت افزایش یافته و شاهد کاهش هزینه ها، اجتناب از موازی کاری و حذف رانت اطلاعاتی و هماهنگی بیشتر بین نظام آمار و اطلاعات مکانی و محتوایی با نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی با هدف تحقق آمایش استان و کشور خواهیم بود.

وی، مدیریت سامانه ساترا را بر عهده معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری دانست و گفت: با راه اندازی و بهره برداری کامل از این سامانه، همه دستگاهها موظف خواهند بود نسبت به درج اطلاعات، گزارش ها، لایه های اطلاعاتی و چند رسانه ای خود در آن اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس، درج اطلاعات در این سامانه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ثبت اطلاعات در سامانه ساترا یکی از ضروریت های برنامه ریزی آمایشی و از اقدامات اساسی در راستای توسعه استان و پرهیز از روزمرگی بوده و با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، موجب جلوگیری از دوباره کاری در تولید اطلاعات خواهد بود.

تاجگردون افزود:فراهم شدن امکان استفاده تمام دستگاهها از اطلاعات یکدیگر با سطح دسترسی های مورد نظر خودشان و مدیریت سامانه از دیگر ویژگی های این سامانه به آدرس اینترنتی http://satra.farsp.ir خواهد بود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از استانداری فارس؛ معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تصریح کرد: در این سامانه، اسناد مختلف استانی در حوزه های بخشی و فرابخشی، سند چشم انداز طرح آمایش استان و لایه های آن، اسناد توسعه کلان استان و لایه های اطلاعاتی که توسعه علمی و متوازن همه استانها را محقق می کند، پیش بینی شده است.

میلادلارستان: لزوم ورود دقیق اطلاعات مکانی- آمایشی- توسعه ای- اقتصادی منطقه لارستان از ضروریات می باشد. مسئولان لارستان لازم است با دلسوزی هرچه تمام تر دقیق ترین و به روز ترین اطلاعات مجموعه اداری خود را گردآوری کرده و در هنگام ورود اطلاعات به هر نحو( از سوی استانداری و یا امکان ورود اطلاعات توسط شهرستان) از دقت آنها اطمینان حاصل کنند. بنا به اظهارات معاون استاندار سامانه ساترا می تواند تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های آمایشی مناطق را مورد توجه قرار دهد. همان گونه که می دانیم برنامه ریزی آمایشی معمولا برای بازه زمانی متوسط رو به بلند تولید می شود و لذا ورود ناصحیح اطلاعات چه بسا در توسعه آتی منطقه تاثیر منفی داشته باشد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین