چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

همایش انقلاب اسلامی در لارستان+برنامه ها

بررسی تحلیلی تاریخ دو قرن اخیر ایران بخصوص سال های پس از ۱۳۰۰ ش از جهات بسیاری حائز اهمیت است، حضور و سلطه استعمار و جابه جایی دو امپراطوری استعماری…

بررسی تحلیلی تاریخ دو قرن اخیر ایران بخصوص سال های پس از ۱۳۰۰ ش از جهات بسیاری حائز اهمیت است، حضور و سلطه استعمار و جابه جایی دو امپراطوری استعماری و چگونگی برخورد جریان های فکری

مختلف با مسائل سیاسی و فرهنگی و همچنین نقش مردم از زمان های مختلف و تاثیر حضور آنان در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یکی از مسائل مهم تاریخ ایران است.انقلاب اسلامی ایران ( ۱۳۴۱- ۵۷) با ویژگی های نفی استبداد داخلی و نفی سلطه استعمار خارجی با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام پذیرفت.

شهرستان لارستان همواره در طول تاریخ از مراکز پیشتاز مبارزه با ظلم و دفاع از دیانت بوده اسیت و اقشار مختلف مردم این سرزمین کهن، حمایت قطعی و علنی خود را با حرکت اعتراضی علیه دستگاه سیاسی وقت از جمله دولت پهلوی نشان داده است، اما متاسفانه در نوشته ها و تحقیقات تاریخی به انعکاس رویدادهای این دوره مهم از تاریخ منطقه توجه کمتری شده است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، به منظور بزرگداشت ایام الله دهه فجر و بازخوانی رویدادهای سالهای ۴۱- ۵۷ بنیاد بازشناسی لارستان کهن با همکاری دفتر نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، برای بازشناسی این جریان تاریخی اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان ( انقلاب اسلامی در لارستان) نموده است. هدف این همایش بازخوانی و روشن نمودن گوشه ای از مجاهدت ها و مبارزات انقلابی مردم و روحانیت این منطقه است. لازم به ذکر است که این همایش از ساعت ۸:۳۰ صبح مورخه۹ بهمن ماه جاری درتالار وحدت لار برگزار خواهد گردید.

اهم برنامه های همایش:

– سخنرانی دکتر جمشید جعفر پور

– سخنرانی دکتر بهزاد مریدی

– نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب اسلامی در لارستان

– رونمائی از کتاب انقلاب اسلامی در لارستان

– پخش کلیپ انقلاب اسلامی در لارستان

– سرود و خاطره گویی و …

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین