شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فعالیت بیش از 400 مداح در 60 هیئت مذهبی لارستان

میلاد لارستان: پس از عزاداری های ماه محرم و برگزاری با شکوه مراسم ها در دهه اول این ماه به مناسبت شهادت جانسوز حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش، گفت و گویی کوتاه با حجت الاسلام سیدعلی ولایتی نسب تدارک دیده شده که در ادامه می خوانیم:

پس از عزاداری های ماه محرم و برگزاری با شکوه مراسم ها در دهه اول این ماه به مناسبت شهادت جانسوز حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش، گفت و گویی کوتاه با حجت الاسلام سیدعلی ولایتی نسب تدارک دیده شده که در ادامه می خوانیم:

 میلاد لارستان:  اقدامات صورت گرفته و پیش بینی شده توسط اداره تبلیغات اسلامی لارستان در ایام محرم و صفر را بیان نمایید؟

ولایتی نسب: قبل از فرا رسیدن دهه محرم اداره تبلیغات اسلامی جلسه ای با حضور مسئولین هیئات مذهبی، و مسئولین شهرستان اعم از فرمانداری، راهنمایی و رانندگی، مسئولین انتظامی و … جهت هماهنگی و برنامه ریزی مناسب برای هر چه با شکوه برگزار شدن مراسم عزاداری ایام محرم صورت پذیرفته و همچنین یک دوره کلاس آموزشی رساله شیعه و غیره ویژه مسئولین هیئات مذهبی و مداحان برگزار گردید ه است که در آن به بررسی سبک های عزارداری و دیدگاه تاریخی سابقه عزاداری اباعبدالله پرداخته شده است.

 میلاد لارستان:   در ایام محرم و صفر چه تعداد مبلغ وارد لار شده اند و برنامه های آنها چگونه بوده است؟

ولایتی نسب: به مناسبت دهه محرم ۱۲۰ مبلغ و مبلغه با همکاری و برنامه ریزی دفترتبلیغات حوزه علمیه قم و حوزه علیمه امام علی(ع) لار به مرکز شهرستان و بخش های تابعه اعزام شده اند که توسط این عزیزان به صورت روزانه سخنرانیهای متعدد و اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاسهای عقیدتی و بیان احکام صورت می پذیرفته است.

  میلاد لارستان:  لطفا در مورد کانون مداحان، تعداد مداحان و هیئات مذهبی فعال لارستان و همچنین نحوه نظارت بر آنها توضیح دهید؟

ولایتی نسب:  در مورد نحوه تشکیل کانون مداحان به این صورت است که هر ۴ سال یکبار از میان خود مداحان شهرستان با نظارت رییس اداره تبلیغات و رییس هیئات مذهبی انتخابات صورت می گیرد و از بین منتخبین رییس و معاون کانون مداحان انتخاب می شود و وظیفه نظارت بر مداحان و تشکیل کلاسهای آموزشی جهت مداحان را در شهرستان بر عهده می گیرند.

در شهرستان لارستان بالغ بر ۱۹۶ مداح مرد، ۲۱۳ مداح زن و ۵۹ هیئت ذهبی در حال فعالیت می باشند.

   میلاد لارستان:    نحوه همکاری و نظارت اداره تبلیغات اسلامی برهیئات مذهبی چگونه است؟

با توجه به اینکه هیئات مذهبی زیر نظر شورای هیئات و اداره تبلیغات اسلامی می باشند به مناسبتهای مختلف جهت برنامه ریزی برگزاری مراسمات جلساتی برگزار می شود.

همچنین اداره تبلیغات به عنوان هماهنگ کننده و نظارت کننده بر فعالیت های مذهبی ، کار نظارت بر اشعار مداحان و فعالیت های هیئات را بر عهده دارد که هرساله برخی از هیئات به علت عملکرد مطلوبشان تشویق یا از تمدید مجوز آنها اجتناب می گردد.

   میلاد لارستان:  بعنوان یک کارشناس بفرمایید برای تقویت سینه ززنی سنتی لارستان چه راهکاهایی میتوان ارائه کرد؟

ولایتی نسب: با توجه به اینکه سینه زنی سنتی لار به ثبت ملی رسیده است باید جوانان و نوجوانان را تشویق و ترغیب نمود که همین سبق را در پیش بگیرند و به شیوه های جدیدی که متاسفانه در جامعه وجود دارد روی نیاورند گه بعضا در لار هم مشاهده می شود.

    میلاد لارستان:    کلام پایانی؟

ولایتی نسب: در پایان از تمام مسئولین محترم شهرستان بویژه فرماندار ویژه شهرستان لارستان و مسئولین نظامی و امنیتی ، همکاران اداره تبلیغات اسلامی، مسئولین هیئات مذهبی .و شورای هیئات مذهبی شهرستان که جهت هر چه با شکوهتر برگزار شدن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین اقامه با شکوه نماز روز عاشورا همکاری داشته اند کمال تشکر رادارم.

خبرنگار: حسین داوری

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین