جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

انتقال آب از خلیج فارس؛ راهکار رفع کمبود آب در لارستان

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب در منطقه لارستان، گفت: یکی از راهکارهای حل بحران آب در منطقه لارستان،…

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب در منطقه لارستان، گفت: یکی از راهکارهای حل بحران آب در منطقه لارستان، انتقال آب از خلیج فارس است.

منصور رضائی در گفتگو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه در شهرستان لارستان، ۴۲ هزار و ۸۶۹ هکتار جنگل پراکنده وجود دارد، تصریح کرد: عمده درختان موجود در لارستان، در دشتها؛ کنار و در ارتفاعات درختان جنگلی بنه ، بادام ، کیکم ، ارس و زیتون و غیره است.

وی با بیان اینکه، در سالهای قبل با تأمین اعتبار، تعامل و ایجاد هماهنگی، با اداره کل راه و شهرسازی لارستان، در محورهای لار به طرف گراش و بندرعباس تقریباً ۱۸ کیلومتر و در ۴ ردیف حاشیه جاده های ارتباطی، درختکاری انجام شده است، اضافه کرد: برای ادامه طرح کمربند سبز جاده ای، نیاز به تأمین اعتبار است و در صورت تأمین اعتبار اقدامات اجرایی صورت خواهد گرفت .

رئیس منابع طبیعی لارستان در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه فرهنگ سازی برای کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی، افزود: در حد بضاعت اقداماتی شامل توزیع نهال رایگان بین اقشار مختلف مردم، برگزاری جشن درختکاری، حضور کارشناسان منابع طبیعی در مدارس سطح شهر، تهیه، اجرا و نظارت بر طرحهای بوستان روستایی و پارکهای جنگلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه، به لحاظ فرهنگ عمومی باید بیشتر کار کنیم و جاهائی که مردم توان کار دارند به خودشان واگذار کنیم، گفت: احداث پارکهای جنگلی و اهداء جوایز به فعالان منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست مثل تشکلهای مردمی “NGO” از جمله کارهای انجام شده برای تقویت دوستی عامه مردم با طبیعت بوده است.

رضائی بیان کرد: بطور کلی در منطقه لارستان به لحاظ اقلیمی گونه هایی کم توقع به آب توانایی رشد و نمو را دارند که از  این قبیل می توان؛ کنار، کهور، کرت، آکاسیا، آکالیپتوس، ابریشم، درمان عقرب، گز و استبرق را نام برد.

وی با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب در منطقه لارستان، تصریح کرد: پس لرزه کمبود آب در لارستان قابل لمس است و می بایست قبل از وقوع حادثه علاج درد کرد.

رئیس منابع طبیعی لارستان یکی از راهکارهای حل بحران آب در منطقه لارستان را، انتقال آب از خلیج فارس به این منطقه دانست و افزود: می توان با رعایت کامل اصول زیست محیطی حفاظت از اراضی ملی و پوشش گیاهی در حین و بعد از انتقال آب، این منطقه را سرزنده و آباد کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین