شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آزمایش سلاحی راهبردی در مانور اخیر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها را عامل ناامنی منطقه خلیج فارس و دیگر مناطق دنیا دانست و تأکید کرد، در صورت بسته شدن تنگه هرمز، آمریکاییها عامل…

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها را عامل ناامنی منطقه خلیج فارس و دیگر مناطق دنیا دانست و تأکید کرد، در صورت بسته شدن تنگه هرمز، آمریکاییها عامل آن خواهند بود. سردار سرتیپ “علی فدوی”، در پاسخ به این سؤال که آیا نیروی دریایی سپاه در صورت نیاز

میتواند تنگه هرمز را ببندد، اظهار داشت: ما توانمندی کفایت کننده‌ای را داریم جهت اینکه تنگه هرمز برای ما و همه کشورهای منطقه که همسایگان مسلمان ما هستند، باز باشد.

سردار فدوی با بیان اینکه بازبودن خلیج فارس امنیت انرژی جهانی را برای همه کشورهای دنیا به دنبال دارد، اظهار داشت: همانطور که گفتم، آمریکایی‌ها عامل ناامنی در منطقه خلیج فارس بوده و هستند؛ البته نه تنها در خلیج فارس بلکه ناامنی در افغانستان، فلسطین، سوریه و هر جایی که وجود دارد به معنای آن است که آمریکایی ها در آنجا حضور دارند.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها عامل بسته شدن تنگه هرمز خواهند بود، این امر به خاطر دخالتهایی است آمریکایی ها نباید در منطقه بکنند ولی قبلا انجام دادند، و در آینده هم امکان دارد انجام دهند. سردار فدوی اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد ناامنی در منطقه تنگه هرمز به وجود می آید. سردار فدوی تأکید کرد: مسلما به خاطر منافع ما و کشورهای منطقه مایل هستیم که تنگه هرمز برای ما و دیگران باز باشد.

سردار فدوی همچنین باز نگه داشتن تنگه هرمز را به وظیفه‌ای شرعی برای انتقال انرژی از منطقه خلیج فارس به جهان دانست و گفت: انتقال انرژی منطقه خلیج فارس به دیگر مناطق دنیا از طریق تنگه هرمز حکمی شرعی برای ما دارد، به لحاظ اینکه اگر این نباشد برای مردم دنیا زحمت به وجود می آید.

سردار فدوی با اشاره به استفاده از سلاحی راهبردی توسط نیروی دریای سپاه در مانور اخیر، گفت: البته در آینده اطلاعاتی را درباره این سلاح استراتژیک اعلام خواهیم کرد؛ این سلاح در نبردهای دریایی تاثیرگذاری ویژه خواهد داشت، چون سلاحی ویژه است، و آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانند حدس بزنند این سلاح به چه کاری خواهد آمد و از چه شلیک خواهد شد و انواع وضعیت هایی که در آینده خواهد داشت چگونه خواهد بود که البته بعدها متوجه خواهند شد.

وی تأکید کرد: البته امیدوارم شرایطی پیش نیاید که آمریکایی‌ها زمانی اطلاعات کاملی از آن به دست بیاورند که مورد اصابت قرار گرفته باشند.
سردار فدوی در پاسخ به این سؤال که آیا این سلاح می تواند معادله قدرت ها را عوض کند، اظهار داشت: اصلی ترین موضوعی که معادله را عوض کرده و همچنان در حال تکرار این وضعیت است، پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

سردار فدوی گفت: طبیعی است که هر نیروی دریایی به ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محدوده تنگه هرمز و خلیج فارس مسؤولیت کامل دارد به صورت دائم در حالت آمادگی باشد، ما یا در حال تمرین یا آموزش یا رزمایش‌هایی هستیم که در واقع نتیجه نهایی کار این آمادگی‌ها را به نمایش می گذارد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین