یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دومین پارک جنگلی شهر لار احداث می شود

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، گفت: در طول سال جاری، ۱۰۰ هزار انواع نهال غیرمثمر تولید و علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان، به شهرستانهای مهر،…

رئیس اداره منابع طبیعی لارستانمیلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، گفت: در طول سال جاری، ۱۰۰ هزار انواع نهال غیرمثمر تولید و علاوه بر تأمین نیازهای شهرستان، به شهرستانهای مهر، خنج، لامرد، گراش، زرین دشت و جهرم ارسال شده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ منصور رضائی، بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست خبری با خبرنگاران از مطالعه و احداث پارک جنگی دوم در حومه شهر لار خبر داد و اظهار داشت: پارک جنگی کنونی شهر لار، به عنوان یک سرمایه است و ما باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، برای نخستین بار در نهالستان اداره منابع طبیعی لارستان، ۱۰۰ هزار نهال غیرمثمر تولید شده است، گفت: این نهال ها، شامل؛ آکاسیا، کهور، کرت، درمان عقرب، ناترک، ابریشم و کنار و غیره بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اذعان به اینکه، این درختان در میان اقشار مختلف مردم، کشاورزان، مدارس و غیره توزیع می شود، اضافه کرد: این نهال های تولید شده، علاوه بر مصرف خود لارستان، به شهرستانهای مهر، خنج، لامرد، گراش، زرین دشت و جهرم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نهالستان کنونی شهر لار ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ هزار نهال را داراست، عنوان کرد: در نهالستان جدید که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، سالیانه قادر به تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال خواهیم بود.

رضائی با اشاره به اینکه، منطقه لارستان دارای گونه های مختلفی از درختان بومی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از کاشت آن، نیازی به آبیاری ندارد، گفت: درختانی مثل “کنار، آکاسیا، کهور و غیره” متناسب با شرایط اقلیمی مناطق خشک هستند.

وی با بیان اینکه از مساحت ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی زیرمجموعه اداره منابع طبیعی لارستان، بیش از ۳۰۰ هزار هکتار آن بیان است، تصریح کرد: مابقی این زمینها، مرتع، جنگل، مناطق حفاظت شده، دشت و کوه است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه یگان حفاظت از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده است، عنوان کرد: یگان حفاظت، وظیفه انجام و تدوین حفظ و حراست از اراضی شهرستان لارستان را برعهده دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین