جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

لزوم توجه بیشتر به مقوله صادرات از گمرک لار+آمار

صادرات کالا از گمرک لار طی ۷ماهه منتهی به مهرماه ۹۵ حدود ۴٫۱۳ میلیون دلار برآورد شده است. به گزارش میلادلارستان بر مبنای گزارش ارائه شده از سوی گمرک جمهوری…

صادرات کالا از گمرک لار طی ۷ماهه منتهی به مهرماه ۹۵ حدود ۴٫۱۳ میلیون دلار برآورد شده است. به گزارش میلادلارستان بر مبنای گزارش ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی در ۷ماهه منتهی به مهرماه ۹۵ از گمرک فرودگاه لار حدود ۵۴۵۶۰۹۹۶ کیلوگرم (معادل حدود ۵۵۰۰۰تن) کالا به مقاصد کشورهای همسایه ارسال شده است. بر اساس همین گزارش کشورهایی که کالا از گمرک فرودگاه لار دریافت نموده اند امارات، عراق، قطر، کویت، عمان، افغانستان و سومالی بوده اند. لازم به ذکر است در ۱ماهه منتهی به مهرماه۹۵ حدود ۳۸۵۰ تن کالا به ارزش حدودی ۵۱۰هزار دلار به کشورهای مقصد ارسال شده که سهم حدود ۱۲% از کل ارزش صادراتی محصولات طی ۷ ماهه را نشان می دهد.

نکته قابل تامل اینکه در همین مدت(۷ماهه) از گمرک فرودگاه لامرد حدود۷٫۱۴ میلیون دلار کالا (حدود ۱۹۳ هزارتن) و آن هم تنها به کشورهای کویت و قطر ارسال شده که یک مورد محصول گچ و مابقی همگی   سیمان بوده اند(سايرسيمان سفيد پرتلند بجز رنگ شده به طور مصنوعي: تعریف گمرک)

اگرچه تنوع محصولات صادراتی و تنوع مقاصد صادراتی محصولات از گمرک فرودگاه لار نسبت به فرودگاه لامرد بیشتر بوده است، اما  صادرات بیشتر (حدود ۳ میلیون دلاری) گمرک لامرد نسبت به گمرک فرودگاه لار نکته قابل تاملی است که باید بدان توجه نمود.

موارد فوق علاوه بر لزوم توجه بیشتر به مقوله صادرات سیمان لارستان، به لزوم توجه به صادرات سایر محصولات از گمرک لار نیز تاکید می کند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لزوم توجه بیشتر به مقوله صادرات از گمرک لار+آمار”

  1. ناشناس گفت:

    بالاخره کی فرماندار لار میخواد یه همایش صادراتی با حضور فعالین اقتصادی و ادارات مربوطه برگزار کند؟ راه برون رفت از این بن بست رو در رو شدن ارگانها ست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین