جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لزوم آشنایی با وجوه مخرب رسانه های جدید

مدیرکل ارشادفارس طی سخنانی در جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان داشت: آنچه نظام سلطه را در جوامع پیشین تقویت می کرد، شکاف میان دارا…

مدیرکل ارشادفارس طی سخنانی در جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان داشت: آنچه نظام سلطه را در جوامع پیشین تقویت می کرد، شکاف میان دارا و ندار یا شکاف داشتن و

نداشتن بود که در شکل های مختلف شاه و رعیت و ارباب و دهقان نمایان بود. وی ادامه داد: امروز آنچه می تواند منجر به بسط سلطه شود، شکاف میان دانستن و ندانستن است، اگر در طول قرن بیستم، انقلاب های اجتماعی در کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی راهکاری برای غلبه بر شکاف داشتن و نداشتن بود، در قرن بیست و یکم، انقلاب های رسانه ای ظهور می کنند تا شکاف میان دانستن و ندانستن را از بین ببرند.

مریدی، رسانه های جدید را راهی برای جامعه ای باز دانست و اظهار کرد: این رسانه ها با گردش سریع اطلاعات بر انحصارگرایی خبری غالب می شوند و با کاربر محور شدن، از مطبوعات و خبرگزاری ها پیشی می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: رسانه های جدید هر روز کنترل ناپذیرتر می شوند اما این کنترل ناپذیری از یک سو رهایی بخش و از سوی دیگر نگران کننده است.

او گفت: کنترل ناپذیری و نظارت گریزی رسانه ها گاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد و انتشار سریع و بدون واسطه هر نوع خبر، گاهی نظام هنجاری و اخلاقی جامعه را تهدید می کند. مریدی بیان کرد: اگر چه در عصر رسانه های کاربرد محور، تمام اخبار و رویدادها امکان نشر دارند، اما آیا هر نوع خبر و رویدادی باید منتشر شود؟

وی گفت: امروز، اخلاق حرفه ای خبرنگار که به عنوان کارشناس تصمیم می گرفت کدام رویداد باید نشر یابد و کدام نباید منتشر شود، به صورت اخلاق اجتماعی درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: تمام مردم در واکنش های رسانه ای خود (لایک کردن و به اشتراک گذاشتن) مدام با این پرسش مواجه هستند که آیا انتشار این رویداد امری اخلاقی است؟

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد فارس مریدی  بیان داشت: رسانه های جدید می توانند رهایی بخش باشند و ما را به سوی جامعه باز ببرند، اما باید با وجوه مخرب آنها آشنا باشیم، در غیر این صورت به سمت جامعه مضطرب و نگران حرکت خواهیم کرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین