پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هلال احمر لارستان خدمتگزار يا بنگاه تجاري؟!

مي‌گويند هلال احمر يكي از نهادهايي است كه خدمتگزار مردم و جوامع انساني است و فعاليتهايي از قبيل: تأسيس داروخانه‌هاي ويژه، بيمارستان‌ها، بالگردهاي كمك‌رسان، تجهيزات، كالاها و ابزارهاي مختلف در…

مي‌گويند هلال احمر يكي از نهادهايي است كه خدمتگزار مردم و جوامع انساني است و فعاليتهايي از قبيل: تأسيس داروخانه‌هاي ويژه، بيمارستان‌ها، بالگردهاي كمك‌رسان، تجهيزات، كالاها و ابزارهاي مختلف در موارد خطرات طبيعي و حوادث غير مترقبه از كارهاي طبيعي هلال احمر است.

همچنين در تحقق حوادث غير مترقبه مانند زلزله تأسيساتي كه هلال احمر بنا مي‌نمايد، به اداره يا نهاد مربوطه تحويل مي‌دهد مثلاً مدرسه‌اي مي‌سازد به آموزش و پرورش يا بلوار و خياباني احداث مي‌نمايد و به شهرداري تحويل مي‌دهد.

اما به لارستان كه مي‌رسيم هلال احمر هم جور ديگري است. به عنوان نمونه هلال احمر منازل سازماني پزشكان بيمارستان را تخريب و آن را به يك منطقه تجاري تبديل نمود و قول‌ دادند كه چيزكي هم براي عمران و آبادي لار خواهند داد.

لازم به ذكر است مجتمع تجاري هلال به صورت دو طبقه و هر مغازه‌اي بنا به گفته‌ها متري بين ۱۲ تا ۲۰ميليون تومان به فروش رسيده است.

ما نمي‌دانيم مسئولين بيمارستان از خود حركتي نشان داده‌اند يا قضيه را سر خود رها نموده‌اند؟!

بديهي است هيچ ايرادي ندارد كه هلال احمر در يك مكان سرمايه‌گذاري تجاري نمايد، اما وقتي پانسيون پزشكان را به مركز تجارت بدل مي‌كند، ضرورت دارد جاي ديگر در همان شهر، براي پزشكان خانه‌سازي نمايد كه مشكلات بيمارستان هم مرتفع شود.

نكته دوم اين كه ساختمان امداد شهري كه در قسمتي از زمين مركز هلال احمر تأسيس شده به صورت اسكلت فلزي باقي مانده و فلكه فرمانداري را نازيبا جلوه داده است و مدتها از اين جريان مي‌گذرد و هلال احمر گامي در خور برنداشته است.

ميلاد لارستان ضمن خير مقدم به مسئول جديد هلال احمر براي ايشان آرزوي توفيق نموده و درخواست تلاش مضاعف را از ايشان مي‌‌نمايد.

نكات ديگر در شماره‌هاي آينده و متناسب با زمان يادآوري مي‌نماييم.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “هلال احمر لارستان خدمتگزار يا بنگاه تجاري؟!”

  1. ناشناس گفت:

    سلام مگر وزارت بهداشت که مستقل هست نباید برا پزشکان خود فکری کند .
    یه زمانی بیمارستان متعلق به شیروخورشید بود و متولی آن بنابر این باید منازل سازمانی درست میکرد چرا مسیر را اشتباه میروید آیا کم کاری متولیان بهداشت و درمان لارستان را باید سایر سازمانها جبران کنند ?
    چرا نباید هلال احمر سرمایه گذاری کند جهت خدمات بهتر و مناسبتر مگر از قبل همین ساختمان شهر و شهرستان منتفع نمیشود چقدر کوته بینی و دیده تنگی دارید شما

  2. ناشناس گفت:

    افرین

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین