یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

صدور بیش از 4 هزار فقره کارت هوشمند ملی در لارستان

میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره ثبت احوال لارستان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار فقره کارت هوشمند ملی در لارستان صادر شده است، گفت: با هوشمندسازی کارت…

صدور کارت ملی هوشمند در لارستانمیلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره ثبت احوال لارستان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار فقره کارت هوشمند ملی در لارستان صادر شده است، گفت: با هوشمندسازی کارت های ملی، تمامی خدمات دولتی از طریق این کارت با روشی ساده، سریع و باکیفیت بسیار بالا به مردم ارائه خواهد شد.

عبدالعلی قائدی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین پیش نیازهای هویت دیجیتال می باشد که با اجرای آن زمینه تحقق دولت الکترونیک را فراهم می سازد، اظهار داشت: کارت ملی هوشمند، کلید ورود به دولت الکترونیک است.

وی در تشریح طرح هوشمندسازی کارت های ملی، افزود: در این طرح، به هر شهروند ایرانی یک کارت هوشمند ملی تعلق می گیرد که به عنوان مرجع هویت فرد در فضای دیجیتال و خدمات مربوطه قرار می گیرد.

معاون اداره کل ثبت احوال فارس، با اشاره به اینکه طرح هوشمند کردن کارت ملی، از طرح های منحصر به فرد در حوزه فناوری اطلاعات از حیثیت فراگیربودن و ملی بودن بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: ویژگی خاص آن نیز، حاکمیتی بودن ماهیت آن است.

وی بالا بردن امنیت فیزیکی و از بین بردن امکان جعل هویت از طریق تجهیز “دیتاسنتر” ثبت احوال به اثر انگشت را از ویژگی های بارز کارت ملی هوشمند عنوان  و خاطر نشان کرد: در این طرح، اهداف متفاوتی از جمله در ابعاد تکنولوژیک، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

رئیس اداره ثبت احوال لارستان با بیان اینکه از کارت ملی هوشمند برای ثبت امضای دیجیتال نیز می توان استفاده کرد، گفت: این شیوه، میزان امنیت حقوقی در فضای مجازی را بسیار افزایش می دهد.

وی بیان کرد: حفظ حریم خصوصی اطلاعات، غیرممکن ساختن انکار فعالیت های الکترونیکی و همچنین سهولت برای انجام کارهای حقوقی و دسترسی به اطلاعات از جمله اهدافی است که در اجرا و پیاده سازی امضای دیجیتال دنبال می شود.

قائدی با اشاره به اینکه اطلاعات مندرج در کارت هوشمند ملی چند منظوره است، تصریح کرد: اطلاعات مندرج در کارت ملی هوشمند شامل چهار قسم اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق و تغییرات هویتی فردی، اطلاعات شخصی غیرهویتی و گواهی شهروندی، امضاء الکترونیکی و شماره سریال کارت می باشد.

وی با تأکید براینکه هوشمندسازی کارت های ملی، بزرگترین پروژه انفورماتیک کشور به ویژه در حوزه امنیت است، عنوان کرد: این طرح تحول بزرگی در اسناد هویتی و زندگی مردم ایران به وجود می آورد و تمامی خدماتی که دولت در حال حاضر در ادارات دولتی ارائه می دهد، از طریق این کارت با روشی ساده، سریع و باکیفیت بسیار بالا به مردم ارائه خواهد شد و میزان رضایت مردم از دولت و خدماتی که ارائه می شود، افزایش می یابد.

رئیس اداره ثبت احوال لارستان با بیان اینکه طرح صدور کارت های هوشمند ملی از اسفندماه سال ۱۳۹۲ در شهرستان لارستان آغاز شده است، افزود: از آن زمان تاکنون، ۴ هزار و ۶۴۷ فقره کارت هوشمند ملی در لارستان صادر شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین