چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی در لارستان

 میلاد لارستان: رئیس اداره استاندارد لارستان از راه‌اندازی آزمایشگاه مواد غذایی و ساختمان در این شهرستان به کمک بخش خصوصی خبر داد. علی رحیمی نژاد در گفتگو با میلاد لارستان…

 میلاد لارستان: رئیس اداره استاندارد لارستان از راه‌اندازی آزمایشگاه مواد غذایی و ساختمان در این شهرستان به کمک بخش خصوصی خبر داد. علی رحیمی نژاد در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه نمایندگی استاندارد لارستان

از ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این نهاد به منظور کنترل و نظارت بر کالاهای تولیدی و صنعتی و همچنین صدور مجوز کالاهای صادراتی در لارستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه به صورت مرتب کالاهای تولیدی واحدهای صنفی شهرستانهای تحت پوشش که مشمول استاندارد اجباری هستند، کنترل می شود، افزود: در صورت مشاهده کالاهای بی کیفیت، واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس استاندارد لارستان از همشهریان خواست تا از خرید کالاهایی که دست فروشان به قیمت کمتر کنار جاده ها به فروش میرسانند خودداری کنند.

وی در نحوه شناسایی کالای استاندارد از غیراستاندارد، تصریح کرد: کالاهای مشمول استاندارد اجباری با درج علامت استاندارد و نیز کد ردیابی ۱۰رقمی که در زیر علامت استاندارد قرار دارد قابل شناسایی هستند و از طرفی نیز، . لیست کالاهای مشمول استاندارد اجباري در سايت سازمان ملي استاندارد ايران قسمت ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی قابل دسترس است.

رحیمی نژاد بیان کرد: شاکیان می توانند برای ثبت شکایت از بی کیفیتی کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس www.isiri.org در قسمت سامانه رسیدگی به شکایات سازمان استاندارد درخواست خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک آزمایشگاه جهت تعیین کیفیت کالاهای صادراتی (خرما) افتتاح شد، خاطر نشان کرد: در دیگر زمینه ها، متاسفانه به دلیل عدم برخورداری عدم آزمایشگاه مجهز در لارستان، نمونه کالاها جهت تعیین کیفیت و انطباق با استانداردهای ملی به مرکز استان منتقل می شود.

رئیس استاندارد لارستان با دعوت از  متخصصین و سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی آزمایشگاه غذایی و ساختمانی در این شهرستان، تصریح کرد: نمایندگی لارستان در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قصد واگذاری بخشی از فعالیتهای خود در زمینه افتتاح آزمایشگاه مواد غذایی و ساختمانی به بخش خصوصی را دارد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین