یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

درخواستهای مردم و مسئولین فارس از هیئت دولت(به تفکیک شهرستان)

طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به سفر هیئت دولت به استان فارس، مسئولان شهرستان ها خواسته های مختلف خود را مطرح نموده و از آنها به عنوان اولویت…

طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به سفر هیئت دولت به استان فارس، مسئولان شهرستان ها خواسته های مختلف خود را مطرح نموده و از آنها به عنوان اولویت

اصلی نام می برند. میلادلارستان بر آن شد تا کلیاتی از خواسته های شهرستان ها از دولت تدبیر و امید را جمع آوری نموده و در اختیار عموم قرار دهد. خواسته های مردم شهرستان های فارس و نیز برخی از مسئولان را با هم مرور می کنیم. لازم به ذکر است که ترتیب خاصی در خواسته ها رعایت نشده است.

۱) فرماندار قیروکارزین:  اصلی ترین خواسته ما  بحث پالایشگاه هالگان است که امیدواریم به تصویب نهایی برسد. احداث کانال های پایاب سد سلمان فارسی و در ادامه آن تأمین آب شرب و کشاورزی از سد سلمان فارسی از دیگر خواسته های مردم از دولت تدبیر و امید است.

۲) فرماندار سپیدان: تبدیل شهرستان سپیدان به منطقه ویژه گردشگری مطالبه نخست مردم این شهرستان در سفر هیئت دولت به استان فارس است.

۳) فرماندار کازرون: توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه ساخت آزادراه شیراز _ بوشهر از مطالبات اصلی مردم کازرون از هیئت دولت است.

۴) فرماندار آباده: تامین سرمایه در گردش واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان از صندوق توسعه ملی برای  خرید ماشین‌آلات کارخانه‌های بزرگ تولید سرامیک از موضوع‌های مهمی است که باید در سفر رئیس جمهوری به استان فارس در اولویت قرار گیرد.

۵) فرماندار لامرد: کلنگ‌زنی ایستگاه برق هزار مگاواتی، پروژه تولید فرآورده‌های نفتی و کارخانه منیزیم لامرد در این شهرستان از پروژه‌های سفر هیئت دولت به استان فارس است.

۶) فرماندار ویژه جهرم: تکمیل بیمارستان تخصصی ۲۰۰ تختخوابی  جهرم اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس باشد

۷) فرماندار ممسنی: راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان ممسنی اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس باشد.

۸) فرماندار نی ریز: سد چشمه عاشق نی ریز، تکمیل بزرگراه شیراز- نی ریز – سیرجان، راه آهن شیراز- نی ریز- گل گهر در زمینه عمرانی و پیش بینی اعطای تسهیلات به پروژه های افتصادی بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی  بالا از جمله برنامه های فرمانداری نیریز جهت پیگیری است.

۹) فرماندار سروستان: تکمیل طرح ملی پسآب تصفیه شده شیراز به سروستان، پروژه GTL (نفت و گاز) و حل مشکلات مجتمع پتروشیمی سروستان سه خواسته اصلی مردم  سروستان از دولت دکتر روحانی است.

۱۰) فرماندار ویژه لارستان:  پیگیری موضوع انتقال آب از دریا با هدف برطرف کردن مشکل آب لارستان توسط رئیس‌جمهور و هیئت دولت در جریان سفر به فارس در اولویت باشد.

۱۱) فرماندار فیروزآباد: سد قوسی و بتونی هایقربا، ۲۰ کیلومتر از محور چهار بانده کوار – فیروزآباد – عسلویه و راه آهن شیراز به بوشهرکه از  فیروزآباد عبور می کند در سفر هیئت دولت اجرایی  می شود.

۱۲) فرماندار کوار: طرح تکیمل سد میرزای شیرازی شهرستان کوار در سفر رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت به استان فارس بازنگری شود.

۱۳) فرماندار مهر: بزرگراه شيراز- مهر  پازلي است كه لازمه كامل شدن آن، اتمام قطعه ۳۰ كيلومتري باقيمانده آن است و در اولویت سفر هیئت دولت باشد.

۱۴) فرماندار مرودشت : مطالبه اصلی مردم این شهرستان در حوزه گردشگری بحث توسعه و تقویت زیرساخت‌های مجموعه جهانی تخت جمشید است.

۱۵) نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید: فراهم کردن زیرساخت‌های ریلی و حمل‌ونقل استان فارس در سفر رئیس‌جمهور به این استان مورد توجه باشد.

۱۶) نماینده سپیدان:  توسعه خطوط ریلی  مطالبه جدی مجمع نمایندگان استان است و باید در اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس قرار گیرد

۱۷) نماینده لارستان، خنج و گراش: دولت اعتبار ساخت مجتمع فرهنگی “عبدالحسین لاری” را تامین کند(+ نکات مطرح شده در نطق میان دستور)

۱۸) نماینده مردم شیراز: هیئت دولت منطقه ویژه اقتصادی شیراز را به منطقه آزاد تبدیل کند

۱۹) نماینده فسا: مهم‌ترین اولویت‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، توسعه خطوط ریلی و توسعه بخش صنعت نفت و گاز باشد.

۲۰) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس: ساخت تالار مرکزی شیراز اولویت و مطالبه نخست هنرمندان استان فارس در سفر هیئت دولت است.

۲۱) مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس: راه‌اندازی مرکز فرهنگی آموزشی ویژه بانوان در استان فارس در سفر هیئت دولت مورد توجه باشد.

۲۲) رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس: هیئت دولت در سفر به استان فارس زیرساخت‌های نرم‌افزاری فرهنگی این استان را به شدت مورد توجه قرار دهد.

۲۳) عضو شورای اسلامی شهر شیراز : حفظ باغات قصردشت شیراز  از مهم‌ترین مطالبات جدی مردم شیراز از هیئت دولت است.

۲۴) رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس: تکمیل مصلی‌های نیمه‌تمام یکی از اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی – عمرانی سفرهیئت دولت به استان فارس باشد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین