یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سفرهیئت دولت و یک “ای کاش” برای لارستان

چندی پبش دبیر کل امور ایرانیان خارج از کشور از انجام مذاکره برای اجرای ۱۳ طرح با همکاری ایرانیان خارج از کشور در هرمزگان خبر داده و اظهار داشته بود…

چندی پبش دبیر کل امور ایرانیان خارج از کشور از انجام مذاکره برای اجرای ۱۳ طرح با همکاری ایرانیان خارج از کشور در هرمزگان خبر داده و اظهار داشته بود برای

نخستین بار ایرانیان خارج از کشور در دولت تدبیر و امید فرصت یافته اند به طور منظم در سفرهای کاروان تدبیر و امید در استان های محل تولد خود حضور یافته و ضمن گفتگویی بی واسطه با مقامات عالی کشور در توسعه استانی و ملی مشارکت نمایند.

وی ادامه داده بود: از جمله استان های فعال و واجد تقدیر و تشکر در خصوص بکارگیری توانمندی ایرانیان خارج از کشور در توسعه استانی، استان هرمزگان می باشد که توانست با ایجاد ارتباط شایسته با ایرانیان خارج از کشور بومی این استان، ضمن ایجاد اقناع و اعتماد متقابل، ظرفیت های ایشان را در شکوفایی استان به کار گیرد.

طی بررسی های انجام شده می توان گفت یکی از پتانسیل های بالقوه در کشورهای حاشیه خلیج فارس که قابلیت بالفعل شدن در منطقه لارستان بزرگ را دارد، سرمایه  اقتصادی و بازرگانی مردم لارستان و وجود سرمایه کلان در منطقه است که در بین لارستانی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس می توان به خوبی آن را ملاحظه نمود.

طبق یک سری آمارهای دریافتی در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار لارستانی در کشورهای حوزه خلیج فارس سکونت دارند که این پتانسیل خفته با سرمایه گذاری در منطقه خویش می توانند منشا تحولات عظیم در احتمالا محل تولد خویش و یا پدران خویش باشند. 

در این میان تعامل بین مجموعه فرمانداری لارستان، اداره بازرگانی، اداره صنعت معدن و تجارت، دفتر نماینده مردم، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه این ظرفیت و امکان را به وجود خواهد آود  که دست سرمایه گذاران لارستانی خارج از کشور را در دست مقامات منطقه قرار دهد که این سرمایه با سرمایه‌های داخل تجمیع شود و پروژه های بزرگ و کلان  در منطقه اجرا شود.

و ای کاش مسئولان لارستانی و استانی به نکته ذکر شده توسط مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور به پیرامون فرصت حضور ایرانیان خارج از کشور در زادگاه خویش در مسیر سفر کاروان تدبیر و امید به استان ها توجه می نمودند.(که اگر توجه نموده اند جای تقدیر دارد) سفر هیئت دولت به استان فارس طی امروز و چند روز آتی شروع شده و ادامه خواهد یافت. این سوال جای تامل دارد که آیا به این مهم (حضور لارستانی های عزیز در زادگاه خویش به منظور گفتگو و تعامل  بی واسطه با مقامات عالی کشور و مشارکت در توسعه منطقه ای، استانی و ملی تحقق خواهد یافت  و یا رایزنی دراین مورد صورت گرفته است)

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین