یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

خاطراتی ناگفته از مبارزات جوانان لاري در انقلاب ۵۷ (2)+تصاویر

روز گذشته بخش اول خاطرات ناگفته جوانان لاری در انقلاب ۵۷ را با هم مرور کردیم. بخش دوم در ادامه تقدیم می گردد:

 روز گذشته بخش اول خاطرات ناگفته از مبارزات جوانان لاری در انقلاب ۵۷ را با هم مرور کردیم. بخش دوم در ادامه تقدیم می گردد:

خاطره ذيل تقديم به شهيد مسعود امامي، جانباز مرحوم محمدباقر دلخسته و مداح اهل‌البيت مرحوم حاج محمد صادق اقبال مي‌گردد.

در سال ۵۶ با توجه به اوج گرفتن انقلاب در شهرهاي بزرگ، نياز بود كه در شهرهاي كوچكتر نيز حركت‌هاي مردمي گسترده‌تر شود.

لذا جوان‌هاي انقلابي پيام‌ها و اعلاميه‌هاي حضرت امام و ديگر شخصيت‌هاي تأثيرگذار با دست، رونويسي و در بين مردم پخش مي‌نمودند كه اين كار در محدوده كوچكي اثرگذار بود. با ابتكار شهيد امامي اقدام به ساخت قالب چوبي به اندازه استنسيل پلي كپي نمودند كه در پشت بام منزل شهرقديم به تكثير اعلاميه‌ها مي‌شد.

ولي به علت كيفيت پايين كار و براي گسترش دامنه اطلاع‌رساني بيشتر مردم از وقايع انقلاب، نياز به يك دستگاه پلي كپي بود كه با همكاري آقاي دكتر طالعي تهيه و شبانه‌به منزل منتقل گرديد.

چون امكان كار با دستگاه در خانه نبود (به علت جوّ امنيتي) با آقاي دلخسته كه فردي شجاع، نترس و رازداري بود صحبت شد و قول همكاري داد.

enghelab1

براي فراهم نمودن مكان مناسب در محله امامزاده منزل مخروبه و خالي از سكنه متعلق به آقاي محمدصادق اقبال شناسايي و بعد از مذاكره با ايشان، سوال نمودند: براي چه منظوري نياز داريد كه سربسته توضيح داده شد و فوراً پذيرفتند.

براي انتقال دستگاه از يك فرغون استفاده شد و جهت عدم جلب توجه در ساعت ۱۱ صبح به اتفاق آقاي دلخسته از كوچه و خيابان مدرس عبور و به منزل ذكر شده منتقل و در طبقه فوقاني يكي از اتاق‌ها جاسازي شد.

enghelab12

اطلاعيه‌ها توسط آقاي حاج يوسف عسكري‌زاده از تهران به لار ارسال مي‌گرديد. با كمك مردمي اقدام به خريد كاغذ، جوهر و…. مي‌شد.

اولين اعلاميه حضرت امام بنام گروه «المجاهد» شروع به تكثير و آماده شد و در بسته‌هاي جدا بين افراد رابط و در مسجد جامع در هنگام سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين نسابه پخش مي‌گرديد.

تقريباً تمام اطلاعيه‌ها، اعلاميه‌ها و متن سخنراني امام و ديگر شخصيت‌ها توسط اين گروه دو نفره اقدام به تكثير مي‌شد كه اين موضوع حساسيت‌ زيادي بين مأمورين ساواك و شهرباني به وجود آورده بود كه الحمدا… امكان شناسايي برايشان نبود.

ياد امام و شهدا گرامي باد

راوی :محمدباقر صداقت – سن در زمان انقلاب ۲۲ سال

گردآوری: منصور راست پور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین