جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

يادآوري نكات خانه‌داري از زبان بي‌بي

بي‌بي مي‌گه بهتره خانوم‌هاي خونه وقتي كه ظرف‌ها رو با مايع ظرفشويي يا تايد مي‌شورن حتماً بعد از آب كشيدن ظرفها، اونارو چند دقيقه‌اي درآفتاب بگذارن تا به قول بي‌بي…

بي‌بي مي‌گه بهتره خانوم‌هاي خونه وقتي كه ظرف‌ها رو با مايع ظرفشويي يا تايد مي‌شورن حتماً بعد از آب كشيدن ظرفها، اونارو چند دقيقه‌اي درآفتاب بگذارن تا به قول بي‌بي زهرِ اونا گرفته بشه و بوي مواد نگيره.
منظور بي‌بي اينه كه ظرف‌ها از مواد شيميايي شوينده، خوب پاك بشه چون اگه روي ظرف‌ بمونه،‌ سرطان‌زا خواهد بود.

***
بعد از اين كه دست و پاهاتون رو حنا گذاشتين و شستين، با روغن مغز بادام يا روغن زيتون، چرب كنين تا ماندگاري حناي دست و پاتون بيشتر بشه و يه درخشندگي خوبي هم به حناتون بده.
***
براي اين كه نور چشمتان كم نشه، سورمه به چشمتون بكشيد البته سورمه‌اي كه با روغن حيواني درست شده باشه.
البته براي زيبايي چشمتون بهتره اين كار رو شب قبل از خواب انجام بدين و صبح با كمي پنبه آغشته به روغن مقدار اضافي زير پلكهاتون را تميز كنين و اين كار رو به طور مداوم انجام بدين.
***
مردها بعد از اصلاح صورتشون از ادكلن استفاده نكنن، بهتره صورتشون رو با روغن بادام يا روغن زيتون چرب كرده و خوب ماساژ بِدَن.
***
بعد از اين كه استحمام كردين، موهاتون رو كمي با روغن بادام چرب كنين و همچنين پشت دست و پا و آرنج، قوزك پا و زانوهاتون رو خوب چرب كنين تا سفيدك صابون از روي بدنتون پاك بشه و پوستتون پوسته پوسته نشه.
***
در طول روز بخصوص در تابستون، براي مدت طولاني در آفتاب قرار نگيرين.
چون از قديم گفتن: آفتاب زهر اُشه (زهر داره) و به قول امروزي‌ها،‌ اشعه‌هايي كه براي پوست ضرر داره و توليد سرطان پوست مي‌كنه، پوستتون مي‌سوزونه و يا كك مك ايجاد مي‌كنه و سعي كنين از كرم‌هاي ضد آفتاب و كلاه‌هاي نقاب‌دار و عينك‌هاي آفتابي استفاده كنين.
***
هنگام غذا پختن بخصوص حبوبات، سعي كنين نمك رو ۱۰ دقيقه آخر اضافه كنين تا مانع از زود پختن غذاتون نشه.
اگر باقلا را پختين اونو با آويشن بخورين چون باقلا باد معده رو زياد مي‌كنه و براي همين آويشن كه «باد پرنه» بادشكن است اضافه كنين.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین