چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

پاسخ به توهین یک نماینده/پیگیری رفع محرومیت ها

میلاد لارستان: جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، در بین الصلاتین نماز جمعه امروز (۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴) و در پی انتقادات شدید…

دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامیمیلاد لارستان: جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، در بین الصلاتین نماز جمعه امروز (۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴) و در پی انتقادات شدید مردم نسبت به چرایی عدم توجه به منطقه لارستان در سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس، به سخنرانی پرداخت.

به گزارش میلاد لارستان؛ نماینده مرد شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر هیئت محترم دولت به استان فارس، اظهار داشت: براساس سیاسیت دولت تدبیر و امید، در سفرهای استانی بودجه و مصوبه تازه ای اتخاذ نمی شود و هدف آن اتمام پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است.

وی با بیان اینکه در پیش گرفتن این سیاست دولت برای مناطقی که در سالیان قبل دارای پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و یا در ردیف های بودجه ای سال جاری مدنظر قرار گرفته اند، به لحاظ اقتصادی قابل فهم و نتیجه بخش است، افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی خاص کشور، معمولاً کار شاخصی در اکثر حوزه ها رخ نداده است.

جعفرپور با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیئت دولت به جزء چند شهرستان محدود کار مورد توجهی در اکثر شهرستانهای استان فارس رخ نداده است، تصریح کرد: در این سفر پروژه هایی مصوب شد که با وجود عدم برخورداری از بودجه جهت اجرا، اما به لحاظ اولویت در آینده مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه عموم نمایندگان فارس به دلیل برخورداری شهرستانهای حوزه انتخابیه خود از مصوبات جدید، خاطر نشان کرد: مردم لارستان با توجه به سابقه، قدمت و اثرگذاری خواسته های به حقی داشتند که انتظار می رفت با توجه مسئولین از محرومیت منطقه کاسته شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به دلیل بی توجهی و عدم مصوبه پروژه جدید در سفر دولت به استان دچار یأس شدند، گفت: برخورداری چند شهرستان معدود از مصوبات سفر هیئت دولت، باعث خودشگفتی برخی افراد و در پی آن ابراز نظرات غیرمنطقی گردید.

وی با بیان اینکه یکی از همکاران (نمایندگان مجلس) با انجام مصاحبه ای غیرمنطقی و مطرح کردن این صحبت که «حیات فارس به زادگاه من است….»، خاطر نشان کرد: این فرد با مطرح کردن این بحث، به استان پهناور فارس و شهر شیراز (با عنوان پایتخت سیاسی در گذشته و پایتخت فرهنگی در امروز) با همه بزرگی، قدمت و مفاخر بزرگ، توهین کرد.

جعفرپور گفت: همه نمایندگان فارس بخاطر این نوع ابراز نظر از این نماینده دلگیراند و باید این اشتباه تصحیح گردد.

وی با بیان اینکه در پایان سفر هیئت محترم دولت به استان فارس مراتب نارضایتی مردم به استاندار محترم فارس ابلاغ شده است، تصریح کرد: ما به مسئول ارشد استان گفته ایم که توقع مردم بیش از این بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز انتقاد خود و سایر مسئولین لارستان در عدم توجه لازم به این منطقه، افزود: بلافاصله به اتفاق فرماندار محترم و تنی چند از مسئولین به تهران عزیمت کردیم و آن درخواست هایی که از تریبون مجلس و در دیدارهای معاونین رئیس جمهور داشتیم دوباره پیگیر شدیم که به حمدالله توفیقات خوبی حاصل شد.

وی بدون ذکر جزئیاتی از پیگیری های صورت گرفته به دلیل تنگ نظری ها در رقابت ها و حسادت های منطقه ای، عنوان کرد: در حوزه های فرهنگی، بهداشتی و زیرساختی دستاوردهایی داشت که نیاز به پیگیری نماینده، فرماندار و مسئولین منطقه را می طلبد.

جعفرپور با اشاره به سفر وزیر محترم بهداشت و درمان به منطقه لارستان، گفت: برخلاف مناطق همجوار که وعده ها و طرح هایی مطرح شد، قول در خور شأنی برای لارستان بزرگ مطرح نگردید و فقط نیازهای منطقه تقدیم ایشان گردید.

وی با ابراز رضایت از دیدار اخیرشان با وزیر بهداشت، افزود: پیگیری های ما دارای ثمرات زیادی بود که مطرح کردن آن به وقت جلسه کنونی نمی گنجد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: طی چند روز آینده و اوایل خردادماه، تجهیزات و امکانات خوبی به ارزش ۳ و نیم میلیارد تومان به بیمارستانهای لار، بیرم و اوز تحویل خواهد شد.

وی وضعیت بیمارستان امام رضا(ع) لار را نابسامان دانست و تصریح کرد: در بازدید وزیر بهداشت از این مرکز درمانی آموزشی، ایشان عملکرد مدیریت دانشکده علوم پزشکی لارستان را مورد انتقاد قرار دادند و در همان موقع تصیم بر این شد که وضعیت “هتلینگ” بیمارستان تغییر یابد و امکانات رفاهی به بیمارستان تعلق بگیرد.

جعفرپور بیان کرد: در هفته آتی تیمی از وزارتخانه جهت بررسی بازسازی بخش های مختلف بیمارستان مورد بازدید قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: خواسته ها و موافقت های اصولی برای تمامی مناطق در حال پیگیری است که به محض قطعیت یافتن آن و غیربازگشت بودن، مطرح خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین