پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی لارستان خبر داد

ارائه خدمات آزمايشگاهی کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در لارستان

میلاد لارستان: مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: هدف کارشناسان آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و اداره نظارت بر مواد غذایی، ارتقاء امنیت مواد غذایی است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: هدف کارشناسان آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و اداره نظارت بر مواد غذایی، ارتقاء امنیت مواد غذایی است.

سمیه پرند امروز در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه آزمايشگاه کنترل مواد غذايي، آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکي این شهرستان در مرداد ماه سال جاری کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است، اظهار داشت: آزمايشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی- بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان از لحاظ ساختار سازماني، زیر مجموعه معاونت غذا و دارو این دانشکده است.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در ساختمان مرکزی دانشکده علوم پزشکی لارستان واقع شده است، افزود: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان شامل دو بخش ميکروب شناسی و فیزیک و شيميایی است.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی با اشاره به اینکه آزمون های میکروبی به طور کامل در این آزمایشگاه انجام می شود، تصریح کرد: هیچ محدوديتي در پذيرش نمونه در اين بخش وجود ندارد و در بخش شيمي نیز تمامی آزمون های عمومی مواد غذایی قابل انجام است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان به استقرار کامل ایزو ۱۷۰۲۵ در همه بخش ها و فرآیندهای آزمایشگاه اشاره و ادامه داد: از اهم فعالیت های قابل انجام در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می توان به آموزش مسئولين فني و اجرای طرح هاي تحقيقاتي، انجام طرح هاي کشوری مربوط به نمونه هاي ) PMSنمونه برداری سطح عرضه)، انجام بازرسی و ارزشیابی فعالیت آزمايشگاه واحدهای تولیدی مواد غذایی و بهداشتی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکي لارستان نام برد.

پرند بیان کرد: پیش از تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه در لارستان، درخواست ها به مرکز استان ارجاع داده می شد که به جهت بُعد مسافت و حساسیت نمونه های غذایی با مشکلات عدیده ای همراه بود که خوشبختانه با استقرار آزمایشگاه، نمونه گیری در تمام روزهای هفته انجام و در اسرع وقت پاسخ داده می شود که این مهم موجب تسریع در انجام اقدامات قانونی لازم در مواقع بروز عدم انطباق محصولات غذایی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود انبار اموال تملیکی در لارستان و نیز قرار گرفتن شهر لار در مسیر ترانزیت انتقال کالا از جنوب کشور به مراکز استانها، این شهرستان به عنوان یکی از مبادی ورودی محسوب شده و آزمونهای شیمی و میکروبی بر روی نمونه های ارجاع شده از اداره تعزیرات و گمرک به آزمایشگاه در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ می شود و صرفا جهت آزمون های تخصصی به مرکز استان ارجاع داده خواهد شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، اضافه کرد: هدف کارشناسان آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و اداره نظارت بر مواد غذایی، ارتقاء امنیت مواد غذایی است.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین