دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان به شبکه ریلی کشور متصل می شود

میلاد لارستان: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور در حال پیگیری هستیم، گفت: با توجه به شرائط اقتصادی کشور،…

آخوندیمیلاد لارستان: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور در حال پیگیری هستیم، گفت: با توجه به شرائط اقتصادی کشور، می توان با کمک سرمایه گذار بین المللی امکان تأمین بودجه در این زمینه را فراهم نمود.

به گزارش میلاد لارستان، بعداز ظهر امروز عباس آخوندی در صدر هیئتی در سفر یک روزه خود به شهرستان لارستان از پروژه های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی لارستان بازدید و در پایان سفر خود در همایش خیرین راه ساز که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، شرکت کرد.

وی در این همایش، با ابراز خرسندی از سفر چندباره خود به منطقه تاریخی لارستان، اظهار داشت: شهرستان لارستان، دارای مردمی باهویت، انسانهای علاقمند به توسعه و آبادانی ایران و منطقه، داشتن یک ارتباط گسترده تاریخی و اجتماعی حتی در بیرون از مرزها و غیره هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم لارستان دارای ارتباطات خوب تجاری و فرهنگی با سراسر جهان هستند، افزود: انجام پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی لارستان که ۹ برابر پروازهای داخلی آن است، نشان از توسعه شبکه تجاری این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن زیرساختهای توسعه نیازمند انسانی و علاقمند است، تصریح کرد: مشارکت در آبادانی نیازمند حضور عملی است.
آخوندی با بیان اینکه لارستان بزرگ دارای سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و انسانی است، خاطر نشان کرد: شهرستان لارستان منطقه ای است که زمینه های لازم برای توسعه در آن فراهم است.

وی با ابراز امیدواری در رسیدگی و توسعه بافت های تاریخی و فرسوده شهر لار، افزود: در کل منطقه لارستان بیش از ۱۲۹ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ما برای رسیدگی بهتر به آن، حمایت بیشتری را انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز نگرانی درخصوص عدم تعادل جدی توسعه در ایران، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری ایران در ۱۰ شهر زندگی می کنند و بیش از ۱ هزار شهر کشور ۵۰ درصد جمعیت را در خود جای داده اند.

وی یکی از مناطق مستعد کشور جهت توسعه و توزیع جمعیتی را جنوب و جنوب شرق کشور دانست و عنوان کرد: در این مناطق شاهد سرمایه گذاری های بسیار خوب بخصوص در استانهای هرمزگان و بوشهر هستیم که اثرات و فوائد آن به قسمتهای فارس و تمام منطقه لارستان را شامل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان ایجاد اشتغال در منطقه لارستان بسیار فراهم است، تصریح کرد: با توجه به آمار، می توان با ایجاد اشتغال پایدار، زمینه توسعه جمعیتی در این مناطق با توجه به نزدیکی به دریا و اجرای پروژه های آبخیزداری فراهم کرد.

آخوندی از مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خواست تا طرح توسعه ای منطقه لارستان بزرگ تهیه گردد، افزود: در این طرح باید نقاط جمعیت پذیر، نوع اشتغال و پروژه ها در زمینه خدماتی، حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و غیره در لارستان بزرگ مشخص شود تا این منطقه نه تنها مهاجرفرست نباشد، بلکه مهاجرپذیر باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور در حال پیگیری هستیم، اضافه کرد: با توجه به شرائط اقتصادی کشور، می توان با کمک سرمایه گذار بین المللی امکان تأمین بودجه در این زمینه را فراهم نمود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر چهار بانده شدن جاده بندرعباس – لار – شیراز، گفت: این پروژه در چند فاز در حال اجراست و در این سفر به مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درخصوص شروع ۱۵ کیلومتر جدید محور لار – کهورستان دستورات لازم داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در توسعه راهها نسبت به سال ۹۲ بیش از دو برابر رشد داشته ایم، اضافه کرد: جهت تسریع در اجرای لار – بندرعباس قطعاً اقدام خواهیم کرد.

آخوندی با ابراز خرسندی از وضعیت مناسب حمل و نقل هوایی در منطقه لارستان، تصریح کرد: براساس گفته مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، در آینده نزدیک زمینه راه اندازی “کارگو یا حمل هوایی بار” فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار احداث جاده توسط خیرین کلید خورده است، گفت: در این طرح، ۵۰ درصد هزینه ها از سوی دولت و ۵۰ درصد از سوی خیرین تأمین می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین