سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پاسخی دیگر به موضوع زاهد رستم؛ بریز یا دهکویه

روز گذشته خبری در خروجی میلادلارستان منتشر شد که در آن  ارتفاعات زاهد رستم متعلق به بریز ذکر شده بود. مدیر مسوول ماهنامه پسین دهکویه با ارسال متنی به میلادلارستان…

روز گذشته خبری در خروجی میلادلارستان منتشر شد که در آن  ارتفاعات زاهد رستم متعلق به بریز ذکر شده بود. مدیر مسوول ماهنامه پسین دهکویه با ارسال متنی به میلادلارستان و با ذکر منابع مختلف این ارتفاعات را به منطقه دهکویه مرتبط دانست. مردم و مسئولان اوز نیز جوابیه ای دیگر صادر نمودند که به دلیل رعایت امانت و انصاف در انتشار این مطلب نیز منتشر خواهد شد. اما انتشار هیچ مطلب دیگری در این خصوص از سوی میلادلارستان انجام نخواهد گرفت:

مدیر محترم هفته نامه ی میلاد لارستان
سلام علیکم
احتراما با توجه به اینکه در روز گذشته در خبر منتشر شده با عنوان ((انتقال فرد فوت شده در ارتفاعات زاهد رستم بریز ))در اقدامی تأمل بر انگیز نام بریز به دهکویه تغییر یافت و سپس متنی مبنی بر ادعای یکی از اهالی دهکویه منتشر شد، مستدعی است در اصلاح خبر منتشر یافته اقدام فرمایید و متن ذیل را که در مقام پاسخ به شبهات وارده ی یکی از اهالی دهکویه می باشد و شما نیز آن را در سایت میلاد لارستان قرار داده اید ،انتشار دهید تا هیچ گونه ابهامی در خصوص تعلق کوه نمک و زاهد رستم به بریز باقی نماند .
با تشکر از شما
جمعی از مسوولین و مردم بریز

در رابطه با ادعای یک نفر از اهالی دهکویه مبنی بر عدم تعلق کوه نمک و زاهد رستم به بریز چند نکته را یادآور می شویم:
اولا: نگارنده ی متن مهم ترین و اولین دلیلی را که جهت اثبات مدعای خود ذکر می کند نزدیکتر بودن کوه نمک به دهکویه است غافل از اینکه نزدیک بودن دو محل به یکدیگر هیچ گاه تعلق یکی بر دیگری را ثابت نخواهد کرداین دلیل مانند این است که بگوییم چون لارستان به بندر عباس نزدیکتر و از شیراز دور تر است پس متعلق به استان هرمزگان است نه استان فارس واین مغالطه ای آشکار است که گویا خود نگارنده ی متن نیز به آن التفاتی نداشته است .

ثانیا می گوید چون بخشی از زمین های زاهد رستم متعلق به مردم دهکویه است پس باید کل منطقه ی زاهد رستم متعلق به دهکویه باشد در حالی که با این دلیل مطلبی را بر خلاف مدعای خود ثابت می کند وآن اینکه تمام زمین هایی که در اطراف کوه نمک است متعلق به افراد بریزی است و هرساله در آن محصولات کشاورزی کشت و برداشت می کنند پس اگر بخواهد مملوکیت زمین های اطراف مکانی تعلق آنجا را به مالکان ثابت نماید کوه نمک از آن بریز خواهد بود نه دهکویه

ثالثا می گوید وقتی که کوه نمک متعلق به دهکویه شد پس زاهد رستم هم که متصل به کوه نمک است از آن دهکویه می باشد غافل از آنکه با دلیل هایی که ذکر می کند هرگز تعلق کوه نمک به دهکویه را ثابت نخواهد کرد که به تبع آن بخواهد تعلق زاهد رستم به دهکویه را نیز ثابت نماید .

رابعا می گوید در سایت ها کوه نمک به اسم دهکویه ثبت شده است که در جواب می گوییم این مسأله غفلتی است از برخی افراد که حقوق مسلم مردم بریز را نادیده گرفته اند که باید هر چه سریعتر اصلاح شود و این مانند این است که بگوییم چون خلیج فارس در سایت ها با نام دیگری ثبت شده است پس متعلق به جای دیگری است.

خامسا گویا نگارنده از این مطلب غافل بوده است که از گذشته های دور تا کنون تعداد زیادی از دامداران بریزی در منطقه ی زاهد رستم قرار داشته اند و این مکان همواره مکانی زیارتی و تفریحی برای مردم بریز بوده است و همچنین تنها راه مواصلاتی این منطقه از جاده ی(( پریشکو)) ی بریز است.

از همه ی مسوولان خواهشمندیم این مسأله را به صورت جدی پیگیری نمایند

 

این موضوع صرف پرسش و پاسخ ارسالی از سوی اهالی دهکویه و بریز بوده و از سوی میلادلارستان هیچ گونه پیگیری آتی و نیز انتشار مطلب در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین