شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ایجادمراکز جامع سلامت در فارس

میلاد لارستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی مراکز جامع نظام سلامت در استان فارس خبر داد و گفت: با ایجاد این مراکز خدمات سلامت از حالت انفعالی به…

دکتر ایمانیه در لارستانمیلاد لارستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی مراکز جامع نظام سلامت در استان فارس خبر داد و گفت: با ایجاد این مراکز خدمات سلامت از حالت انفعالی به فعالانه تبدیل می شود.

به گزارش میلاد لارستان، پیش از ظهر امروز محمدهادی ایمانیه در آئین تودیع و معارفه روسای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی لارستان با تجلیل از خدمات بی شائبه خیرین در ارائه خدمات رفاهی، فیزیکی و تجهیزات در منطقه لارستان، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان، از ۶۱ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، تنها مرکزی خواهد بود که مدیر آن یک خانم است.

وی با تقدیر از حمایت های مسئولین و مردم از دانشکده علوم پزشکی لارستان، افزود: تنها چیزی که به پیشرفت منجر می شود، وحدت است و همه ما باید در راه ارتقاء سلامت مردم با وحدت رویه گام بردارند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس با تأکید بر نقاط قوت و امکانات شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در راه رشد و توسعه بهداشت و درمان، تصریح کرد: در این سه شهرستان و به خصوص شهر لار، امکانات بی نظیری وجود دارد که در صورت ایجاد هم افزایی و همکاری قطعاً موفق ترین حوزه جغرافیایی فارس و کشور در عرصه سلامت خواهد بود.

وی با برشمردن اثرات مثبت طرح تحول سلامت، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ملی، باعث کاهش پرداختی مردم، حذف زیرمیزی، حمایت از ماندن پزشکان متخصص در شهرستانها، تعمیرات بیمارستانها، ترویج زایمان طبیعی، کاهش سزارین و غیره شده است.

ایمانیه از راه اندازی مراکز جامع نظام سلامت در استان فارس خبر داد و عنوان کرد: با ایجاد این مراکز خدمات سلامت از حالت انفعالی به فعالانه تبدیل می شود و مراقبین سلامت با بوجود آوردن ارتباط و آگاهی دادن به مردم از طرق مختلف، به سلامت جامعه کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز سلامت در سطح استان آغاز شده، ابراز امیدواری کرد: کار عملیاتی کردن این طرح تا پایان شهریور به پیشرفت خوبی برسد و نواقص آن تا آخر سال رفع گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: هر مرکز جامع سلامت، ۴ پایگاه را تحت پوشش خواهد داشت که هر یک از این ۴ پایگاه دارای کارشناسانی از تغذیه، سلامت، روانشناسی بالینی، بهداشت محیط، دهان و دندان، بهداشت حرفه ای، ماما، واکسیناتور و غیره خواهند بود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین