سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

سالگرد عروج دو لاله پرپر لارستان

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید. بی…

میلادلارستان قصد دارد تا در حد بضاعت خویش و به اقتضای زمان بخش هایی از زندگی نامه شهدای عزیز لارستان بزرگ را جهت انس بیشتر با شهدا ارائه نماید.

بی شک در این راستا کم کاری هایی نیز وجود خواهد داشت که امیدواریم این  قصور از جانب لارستانی های عزیز بخشوده شود. میلادلارستان در حد اطلاعات موجود سعی دارد تا زندگی نامه شهدا را به نحو احسن در اختیار قرار دهد. این روزها در ایام شهادت دو شهید بزرگوار لارستان( شهید حلاجی و شهید تیمناک) قرار داریم. یادشان گرامی باد

شهید نعمت الله حلاجی : در سال ۱۳۴۲ در در شهرستان لار دیده با جهان گشود . وی پس از پایان دوره ای راهنمایی دست از تحصیل کشید و همدوش پدر به کار پرداخت . با شکوفا شدن غنچه های انقلاب اسلامی او همدوش با سایر ملت مسلمان در تمام راپیمایی ها و تظاهرات شرکت فعال داشت و از همان اوایل تأسیس کمیته انقلاب اسلامی  به فعالیت در آن نهاد انقلابی پرداخت . شهید حلاجی علاقه فراوانی به ورزش بخصوص ورزش باستانی و وزنه برداری داشت . نعمت الله در سال ۱۳۵۹ وارد خدمت سربازی گردد و پس از گذراندن دوران آموزش به جبهه رفت خدماتش در جبهه دار خونین چشم گیر و مؤثرتر بود بطوری که همیشه مورد تشویق فرماندهان قرار می گرفت تا اینکه در همان جبهه در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۳۶۰ هدف ترکش خمپاره بعثی صدام قرار گرفت و در همان لحظه شربت شهادت نوشید . از شهید وصیتی بر جا نمانده است .

شهيد عليرضا تیمناک : در سوم مرداد ماه سال ۱۳۴۰ در خانواده اي  مذهبي ديده به جهان گشود . تحصیلاتش را در دبستان دهخدا ، دوران راهنمایی را در مدرسه رازي تحصيل کرد .دوران دبيرستان را در صحبت لاري بیش از  يک سال بيشتر تحصيل نکرد و پس از آن مشغول به کار کردن شد عليرضا قبل از انقلاب در حسينيه حاجي تقي به تدريس قرآن مشغول بود و بارها توسط علماي اعزام از قم مورد تشويق قرار گرفت . با شروع جنگ تحمیلی عازم خدمت مقدس سربازي شد . در این مدت در مناطق دارالخوين،  شادگان و  به شلمچه اعزام شد و سرانجام در ۲۶ خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در خونين شهر(شلمچه) در عمليات پدافندي به آرزوي ديرينه اش رسيد. از شهید وصیتی بر جا نمانده است .

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین