سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

بخش خصوصی در احداث نیروگاه خورشیدی لارستان مشارکت کند

میلاد لارستان: مدیر شرکت توزیع نیروی برق لارستان با تشریح موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی شهرستان لارستان درخصوص احداث نیروگاههای خورشیدی در لارستان، گفت: آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی…

انرژی خورشیدیمیلاد لارستان: مدیر شرکت توزیع نیروی برق لارستان با تشریح موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی شهرستان لارستان درخصوص احداث نیروگاههای خورشیدی در لارستان، گفت: آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی در لارستا هستیم.

امین دامن کشان در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، با اشاره به اینکه در راستای ترویج و توسعه انرژی های پاک و تجدیدپذیر شرکت توزیع برق استان فارس با جذب اعتبارات مربوطه در یک نقطه از هر شهرستان در حوزه فعالیت خود، اقدام به نصب سامانه “فتوولتائیک” نموده است، تصریح کرد: در شهرستان لارستان، ساختمان اداری مدیریت برق به این منظور انتخاب گردیده و سلولهای فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) به میزان ۲۱ “کیلووات” نصب گردیده و مشترکین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به اداره برق لارستان مراجعه نمایند.

وی با تشریح موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی شهرستان لارستان درخصوص احداث نیروگاههای خورشیدی، عنوان کرد: طرح های ایجاد نیروگاههای خورشیدی از پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی می باشد که در همین راستا، اراضی پیشنهادی که مستعد اجرای این پروژه می باشند مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر توزیع نیروی برق لارستان با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، افزود: پیشنهاد اجرای این طرح، به چند تن از سرمایه گذاران ارائه گردیده و امید می رود با استقبال سرمایه گذاران طرح احداث نیروگاه خورشیدی در لارستان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نيروگاههاي خورشيدي در كشورهاي مختلف به سرعت جايگزين انرژي‌هاي فسيلي مي‌شوند، تصریح کرد: سرمايه گذاري اوليه براي توليد انرژي از طريق سامانه خورشیدی در گذشته بالا بود ولي در سال هاي اخير با رشد تكنولوژي و ارزان سازي سرمايه گذاري در زمينه انرژي خورشيدي به شدت اقتصادي شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر لارستان از نظر تابش انرژي خورشيد پتانسيل خوبي را داراست و زمين هايي با وسعت زياد در این شهرستان وجود دارد كه ظرفيت كشاورزي ندارند، گفت: بهترين كار در اين مناطق بهره گيري از انرژي خورشيدي است.

دامن کشان با اشاره به اینکه وضعيت لارستان از لحاظ سوق الجيشي به گونه اي است كه مي تواند گذرگاه انرژي باشد، چون تمامي كشورهاي اطراف نيازمند انرژي برق هستند، بیان کرد: اگر بتوانيم توليد انرژي را در كشور و به تبع آن در لارستان زياد كنيم، صادرات آن بسيار سودآور است و انرژي خورشيدي از آن دسته انرژي‌هايي است كه آينده خوبي دارد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق لارستان با بیان اینکه يكي از مزاياي بهره گيري از انرژي خورشيدي اين است كه ضرورتي ندارد كه به صورت تجمعي ايجاد شود، بلكه مي توان به صورت پراكنده نيروگاه هايي با ظرفيت ۴۰۰ كيلووات، ۵۰۰ كيلووات، يك مگاوات، دو مگاوات و يا مزرعه خورشيدي ايجاد كرد، تاکید کرد: برق توليدي از نیروگاه های خورشیدی به شبكه ارسال مي شود و از طريق شبكه در سراسر كشور به دست مصرف كننده مي رسد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین