پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اعتیاد در فارس غوغا می کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه آمار متعادان طی سخنانی گفت: نرخ اعتیاد به مصرف مواد مخدر در کشور ۲٫۶۵ و در فارس به ۳٫۱۳…

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه آمار متعادان طی سخنانی گفت: نرخ اعتیاد به مصرف مواد مخدر در کشور ۲٫۶۵ و در فارس به

۳٫۱۳ اعلام شده است. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: نرخ اعتیاد به مصرف مواد مخدر در کشور ۲٫۶۵ و در استان فارس به ۳٫۱۳ اعلام شده است.
 
محمدرضا ابراهیمی مواجهه جامعه با انواع مواد مخدر صنعتي را معضلي مهم عنوان و تصريح كرد كه اقدامات مقابله‌اي صرف، ديگر جواب نمي‌دهد. وی مصرف مواد مخدر را دومین عامل مرگ و میر در ایران دانست و افزود: براساس آمارها در حال حاضر یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد که با احتساب ارتباط با خانواده بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستقیما در مواجه با مواد مخدر قرار دارند.
 
ابراهیمی با اشاره به اين واقعيت كه ۵۵ درصد معتادان در ايران متاهل هستند، گفت: ۷۰۰ هزار همسر افراد معتاد، در معرض مستقيم خطر ابتلا به اعتياد يا مواجهه با عوارض اين بلاي خانمانسوز هستند.
 
به گفته اين كارشناس مسائل اجتماعي، مواد مخد را عامل وقوع ۷۰ درصد از جرائم در ميان زندانیان كشور عنوان و اضافه كرد: تنها ۲۰ دردصد از بهبودیافتگان پس از ترک موادمخدر، براي هميشه پاك باقي مي‌مانند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، بیکاری را یکی از دلایل مهم اعتباد برشمرد و در این خصوص تصریح کرد: ۶۳ درصد از معتادان کشور بر اساس آمار دارای شغل بوده که پس از اعتیاد از چرخه فعالیت بازمانده‌اند.
 
ابراهیمی با بيان اين واقعيت كه ۸۰ درصد از معتادان، توزیع کننده هم هستند و هزينه استعمال مواد خود را از اين طريق تامين مي‌كنند، دلیل ۴۹ درصد از قتل‌های عمد، ۸۲ درصد از تجاوزها، ۵۰ درصد مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی و ۲۷ درصد از خودکشی‌ها را استفاده از مواد مخدر از نوع صنعتی ذکر کرد.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نرخ شیوع اعتیاد در محیط‌های صنعتی طبق آمارها را ۲۵٫۱ درصد اعلام و ميزان نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین دانشجویان کشور را ۴۱٫۶ درصد ذكر كرد.
 
ابراهیمی با ابراز نگرانی از افزایش ۹ درصدی گرایش زنان به مواد مخدر، گفت: هيچكس از اين بلاي خانمانسوز درامان نيست و اين نشان مي‌دهد كه ما به خوبي در اين حوزه ورود نكرده‌ايم و اقداماتمان بيشتر جنبه شعاري داشته تا اجرايي.
 
وی همچنین سن شیوع اعتیاد در کشور را ۱۵ سالگی عنوان و اضافه كرد: هم‌اینک ۱ درصد دانش‌آموزان كشور معتاد هستند! كه البته دانش‌آموزان هنرستاني در مقايسه با دبيرستاني‌ و راهنمايي‌ها، بيشتر در معرض خطر اعتياد قرار دارند.
 
به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایسنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، از ايجاد حلقه انسانی با عنوان «نه به اعتیاد»، همایش بهبود یافتگان، امحاء ۱۲ تن موادمخدر مکشوفه غیردارویی و همایش تجلیل از دست اندرکاران عرصه مبارزه با موادمخدر، به‌عنوان برنامه‌هاي هفته مبارزه با اعتياد ياد كرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین