سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

كلم پلو شيرازي با كلم برگ

امروز، مهمون يكي از بي‌بي هاي خوب و مهربون شيرازي به نام خانم مذكوري هستيم كه غذاي مطبخ امروز رو مي‌خوان براي ما توضيح بدن و شما رو با طرز…

امروز، مهمون يكي از بي‌بي هاي خوب و مهربون شيرازي به نام خانم مذكوري هستيم كه غذاي مطبخ امروز رو مي‌خوان براي ما توضيح بدن و شما رو با طرز پخت اين غذا آشنا كنن، با سپاس از اين بي‌بي باحوصله و شيرين زبون كه دعوت ما رو قبول و اين غذا رو براي خوانندگان و علاقه‌مندان اين صفحه، معرفي كردن.

مواد لازم:

گوشت چرخ كرده گوساله يا گوسفند: ۴۰۰ گرم
برنج براي ۴ نفر بنا به پيمانه خانگي هر خانواده
پياز: ۳ عدد متوسط
كلم برگ: ۳۰۰ گرم (به دلخواه كمتر يا بيشتر)
روغن: به ميزان لازم
فلفل و نمك، زردچوبه: به ميزان لازم
آبليمو
ترخون تازه،‌ تره و ريحان خرد كرده: ۲۰۰ گرم

طرز تهيه:

برنج را شسته خيس كرده و پس از چند ساعت، آن را پخته و در آب آن كمي زردچوبه مي‌ريزيم و آبكش مي‌كنيم. گوشت را با پيازهايي كه رنده كرده و آب آن را گرفته‌ايم با نمك و فلفل و زردچوبه مخلوط مي‌كنيم و ورز مي‌دهيم و به شكل گلوله‌هاي كوچك (قلقلي) به صورت كوفته ريزه سرخ مي‌كنيم و آماده مي‌گذاريم. كلم‌برگها را به صورت قطعات درشت، بريده پس از شستن و آبكش كردن، آنها را در مقداري روغن كه در آن كمي زردچوبه ريخته‌ايم، سرخ مي‌كنيم سرخ كه شد كمي نمك و آبليمو به آن اضافه مي‌كنيم و دوباره تفت مي‌دهيم تا  آبليموها به خوردش برود. در ته قابلمه مورد نظر كه بايد برنج در آن دم بكشد كمي روغن مي‌ريزيم. سبزي‌هاي خورد شده را بر روي برنج ريخته و كمي زير و رو مي‌كنيم . بعد مقداري از آن را در قابلمه ريخته و كلم‌برگهاي سرخ شده را لاي آن مي‌گذاريم. دوباره برنج مي‌ريزيم و كلم برگها را روي برنج‌ها مي ريزيم.

در‌آخر هم كمي كلم برگ بر روي سطح برنج قرار مي‌دهيم. برنج كه دم كشيد كمي روغن روي برنج مي‌ريزيم. (از مقدار معمولي كمتر چون كلم برگهاي سرخ شده كمي روغن در خود جذب كرده اند و هنگام دم كشيدن به برنج پس مي‌دهند) وقتي برنج دم كشيد و مي‌خواهيم در ديس يا بشقاب بريزيم كوفته‌ريزه‌ها را بر روي ديس تزئين مي‌كنيم و يا ۵ دقيقه قبل از اين كه برنج را در ظرف بكشيم، كوفته‌ها را در قابلمه برنجي ريخته تا كمي گرم و خوشبو شود و با برنج مخلوط كرده درديس مي‌ريزيم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین