سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 44

ترشي سپسّو روغنی

امروز در مطبخ بي‌بي، مهمون خانم يكه مدير اجرايي مركز مشاركت زنان نيكوكار بني‌فاطمه لار هستيم كه يك نمونه ترشي فصل را به ما معرفي كردن با سپاس از كدبانوي…

امروز در مطبخ بي‌بي، مهمون خانم يكه مدير اجرايي مركز مشاركت زنان نيكوكار بني‌فاطمه لار هستيم كه يك نمونه ترشي فصل را به ما معرفي كردن با سپاس از كدبانوي تلاشگر و دلسوز اين مركز و همكاري صميمانه‌شون.

مواد لازم:

سپسو: به ميزان لازم
سركه و روغن زيتون
سير – برگ گشنيز خشك كرده
ادويه شامل: زيره سبز و سياه، سمبا، زردچوبه، فلفل سبز قلمي خرد كرده و فلفل سياه و نمك

طرز تهيه:

ابتدا سپسوها را شسته، پولك‌هاي سرش را نيز جدا مي‌كنيم  و در سركه مي‌جوشانيم. وقتي كه بتونيم هسته‌ها را از اونا جدا كنيم، در آبكش كرده و بعد از سرد شدن، هسته‌ها را خارج مي‌كنيم. سركه‌هاي اضافي را مي‌گذاريم براي ريختن در شيشه ترشي سير و برگ گشنيز خشك شده  رو كمي در روغن زيتون، تفت مي‌دهيم.

زردچوبه، فلفل سياه و فلفل سبز خورد كرده هم اضافه مي‌كنيم و تفت مي‌دهيم بعد سپسو‌ها رو نيز، به موادمون افزوده و تفت مي‌دهيم و هم مي زنيم (اگه روغن كم بود اضافه مي‌كنيم) زيره سبز و سياه و سمبا در ظرفي ريخته بو مي‌دهيم (بدون روغن روي شعله مي‌گذاريم و هم مي‌زنيم) بعد از دو سه دقيقه اونارو برداشته سرد كه شد نرم مي‌كنيم و در موادمون مي‌ريزيم و هم مي‌زنيم. بعد از چند دقيقه كه مخلوط شد شعله رو خاموش كرده ترشي را بعد از سرد شدن در شيشه ريخته و سركه‌هايي كه اضافه داشتيم روي اون مي‌ريزيم. نمك اونو هم بررسي كرده اگه كم بود اضافه مي‌كنيم.

*)طرز تهيه ترشي سپسو غير روغني

ترشي سپسو غير روغني هم مي‌تونين بعد از شستن و تميز كردن بدون خارج كردن هسته‌ها در ظرف مخصوص بريزين و چند حبه سير و چند دونه فلفل قلمي سبز سركه نمك و ادويه هم به اون اضافه كنين و مدتي بذارين تا جا بيفته. (حد اقل يك ماه)

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین