پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بلالوت

امروز در مطبخ بي‌بي، مهمون يكي از خانوم‌هاي خوب و خونگرم منطقه فتويه بستك هستيم تا با هم يك نمونه از غذاهاي خوش‌طعم و خوش‌پخت اون منطقه رو به شما…

امروز در مطبخ بي‌بي، مهمون يكي از خانوم‌هاي خوب و خونگرم منطقه فتويه بستك هستيم تا با هم يك نمونه از غذاهاي خوش‌طعم و خوش‌پخت اون منطقه رو به شما معرفي كنيم. البته اين خانم مي‌گه غذاهايي كه ما مي‌پزيم شبيه غذاهاي مناطق مختلف لارستان است اما در لابه‌لاي توضيحاتي كه براي غذاها داشت به «بلالوت» اشاره كرد كه چون غذايي است مقوي و پرانرژي،‌معرفي اون در اين مطبخ خالي از لطف نيست.

مواد لازم:

بلالوت (رشته‌هاي ماكاروني مانند سفيد رنگ) يك بسته
شكر: يك چهارم پيمانه
تخم‌مرغ: ۳ عدد
روغن: يك دوم پيمانه
آب،‌ نمك، دارچين، زعفران،‌به ميزان لازم

طرز تهيه:

ابتدا آب را در قابلمه ريخته و روي اجاق بگذاريد تا بجوشد، بعد رشته‌هاي بلالوت را خرد كرده با كمي نمك درون آب جوش ريخته تا بجوشد و مغز پخت شود. بعد آن را آبكش كرده و قدري آب سرد روي آن ريخته چند دقيقه بگذاريد تا آبهاي اضافي آن كشيده شود. قابلمه را تميز شسته، در ته آن قدري روغن بريزيد بعد مقداري بلالوت ريخته و كمي شكر بپاشيد، دوباره يك لايه ديگر بلالوت و كمي شكر و تا وقتي تمام شود اين كار را ادامه دهيد.  كمي دارچين و يا زعفران هم روي آن بريزيد و دم كنيد. قبل از اين كه بلالوت‌ها كاملاً دم بكشد، روغن را داغ كرده و روي آن بپاشيد. وقتي خوب دم كشيد تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌اي بريزيد و خوب بزنيد سپس آن را نيمرو كرده و روي بلالوت بگذاريد و در ديس بكشيد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین