جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تشییع پیکر شهید حادثه ترور در لارستان+تصاویر

میلاد لارستان: پیکر شهروند لاری که در حادثه تروریستی کویت به شهادت رسیده بود، در زادگاه خود به خاک سپرده شد. به گزارش میلاد لارستان، روز جمعه ۵ تیرماه امسال…

تشییع پیکر شهید در لارستان

میلاد لارستان: پیکر شهروند لاری که در حادثه تروریستی کویت به شهادت رسیده بود، در زادگاه خود به خاک سپرده شد.

به گزارش میلاد لارستان، روز جمعه ۵ تیرماه امسال یک عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در مسجد امام جعفرصادق(ع) شیعیان کویت منفجر کرد که در این حادثه تروریستی ۲۵ نفر از نمازگزاران که یکی از انها لارستانی بود به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سیدعبدالحیمد موحدی لاری، شهروند لاری که در کشور کویت مشغول به کار بود در این حادثه به شهادت رسید و پیکر وی پیش از ظهر امروز در میان استقبال گرم نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، علمای تسنن و تشیع و اقشار مختلف مردم شهیدپرور لارستان از طریق فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) از کویت به لارستان منتقل شد.

مراسم خاکسپاری اولین شهید مقاومت و بیداری لارستان، با حضور انبوه مردم همیشه درصحنه این شهرستان از میدان شهیدمدرس تشییع و در محل گلزار شهدای شهر لار به خاک سپرده شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی امام جمعه موقت شهر لار پس از اقامه نماز میت، با بیان احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد هشدار نسبت به ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی، گفت: بزرگترین چالش جهان اسلام در عصر کنونی، جریان تکفیری تروریستی است که مایه تفرقه و برادرکشی شده است.

وی وحدت و یکدلی را نیاز مبرم امروز جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: همدلی و زبانی باعث قدرت مسلمین در برابر استکبار خواهد شد.

تشییع پیکر شهید در لارستان

 

شیخ صالح انصاری، مدیر مجمعوعه مدارس اهل سنت اوز نیز به نمایندگی از علما، مردم و مدرسان مدارس دینی اهل سنت با محکوم کردن حادثه تروریستی داعش در مسجد شیعیان امام صادق(ع) کویت، اظهار داشت: این اتفاق ناخوشایند صبغه تاریخی دارد که نمونه بارز آن به شهادت رساندن امام علی(ع) به عنوان بهترین انسانها و یاور پیامبر(ص) در ماه مبارک رمضان و در حال عبادت خداوند است.

وی با تأکید بر هوشیاری امت اسلامی در حفظ وحدت، خاطر نشان کرد: این انسان های حیوان صفتی که انسانهای بی گناه را با زبان روزه و در مقدس ترین مکان یعنی مسجد به شهادت می رسانند، نه شیعه هستند و نه سنی.

یوسف فرخاری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  میلاد لارستان با اشاره به اینکه این حادثه تروریستی محکوم است، اظهار داشت: هدف گروه‌های تکفیری از این اقدامات تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است.

وی با تأکید بر وحدت و برادری میان برادران اهل تسنن و تشیع در ایران و بخصوص منطقه لارستان، افزود: خوشبختانه هوشیاری و درایت علما و مردم بیدار ایران اسلامی، خاری بر چشم دشمنان شده است.

سید یونس موحدی برادر این شهید نیز، ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی و ملعون خواندن گروه تروریستی داعش، خطاب به حامیان این گروه‌های تروریست، اظهار داشت: به تمام کشورهایی که این گروه‌های تکفیری را حمایت می‌کنند و آن‌ها را علیه مسلمانان می‌شورانند، توصیه می‌کنم که دست از این جنایت بردارند، چراکه اسلام فناناپذیر و پیروز است و با خون شهید، اسلام آبیاری و زنده‌تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، روز جمعه گذشته، براثر وقوع انفجار تروریستی در مسجد امام صادق (ع) واقع در منطقه الصوابر کویت، ۲۵ نفر شهید و ۲۰۲ تن دیگر زخمی شدند که یک نفر از کشته‌شدگان اهل شهرستان لارستان است.

تشییع پیکر شهید در لارستان

تشییع پیکر شهید در لارستان

تشییع پیکر شهید در لارستان

تشییع پیکر شهید در لارستان

تشییع پیکر شهید در لارستان

تشییع پیکر شهید در لارستان

 

عکاس: محمدحسن باقرپور

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین