چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

امضای میثاق نامه 9 بندی کاندیداهای شورای شهر لار با هنرمندان

کاندیداهای شورای شهر لار با جامعه فرهنگ و هنر میثاق نامه امضا کردند.  به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان جامعه هنرمندان لار در…

کاندیداهای شورای شهر لار با جامعه فرهنگ و هنر میثاق نامه امضا کردند.  به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان جامعه هنرمندان لار در مجموعه فرهنگی هنری تالار وحدت ، میزبان ۱۸ تن از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات انتخابات شورای اسلامی شهر لار بودند.  در ابتدای این نشست که با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و لارستان و جمع کثیری از فرهنگیان ، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار گردید ، سید هادی عبدالرحیم زاده به نمایندگی از جامعه فرهنگ و هنر لار به خوانش میثاق نامه هنرمندان با کاندیداها پرداخت و شرط حمایت جامعه هنری از ایشان را پذیرش این میثاق نامه و عمل به تعهدات مندرج در آن بیان داشت . پس از آن ، کاندیداها به ترتیب ثبت نام در مدت زمانی ۴ دقیقه به بیان دیدگاه های خود پیرامون مسائل فرهنگی و هنری شهرستان پرداختند.گفتنی است تعداد زیادی از کاندیداها در طی سخنان خود، پایبندی به تعهدات این میثاق نامه را اعلام کرده و بیان داشتند در صورت ورود به شورای شهر ، از طرح ها و برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت هنرمندان در این طرح ها بطور جد حمایت خواهند نمود.

«میثاق نامه هنرمندان با کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لار»

پیوند میان فعالان حوزه‌های فرهنگ و هنر شهرستان با منتخبین مردم در شورای مردمی شهر، ماحصل ارتباط تنگاتنگ و تجربۀ موفقی است که در این زمان ، بیش از هر زمان دیگری می طلبد تا این پیوند مستحکم و بنیادین شود.به همین سبب و در این حرکت ، به ابتکار انجمن های فرهنگی و هنری شهر لار ، شخصیت های فعال در حوزه های متنوع شهری بویژه مسائل فرهنگی گرد هم آمده اند تا با خوانش این میثاق نامه که برآمده از انتظارات و نیاز های ملموس مردم فرهنگ پرور این سامان می باشد، کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لار را مخاطب خود قرار داده و شرط پشتیبانی از حضور آنها در این عرصه را اعلام تعهد به این میثاق نامه بیان دارند…..

در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالان مدنی و چهره های فرهنگی ، همه کسانی را که می خواهند در راه توسعه پایدار و همه جانبه شهرستان سهمی داشته باشند، فرامی خوانند تا با یکدیگر هم اندیش و هم توان شوند

در این راستا، آنچه را که برای رسیدن به این آرمان مشترک، شایسته توجه می دانیم، در چهارچوب این میثاق به اشتراک می‌گذاریم، به آن امید که عموم مردم و به ویژه کسانی که توانایی عضویت در مهم ترین نهاد مردمی تصمیم گیری شهر را در خود دیده اند و نامزد عضویت در آن شده اند، با پذیرش آن، نخستین گام را در تحقق این آرمان های مشترک بردارند و پایبندی خود را به این میثاق اعلام کنند…

متن این میثاق نامه در قالب هشت بند بدین شرح است :

۱٫ به شهر و شهروندانمان متعهد می شویم که با اعتقاد راسخ ، بر این که جاذبه های سرشار میراث معنوی و فرهنگی شهر، بزرگترین سرمایه مردم برای توسعه است، بکوشیم تا با برنامه ریزی همه جانبه و معرفی این جاذبه ها به هم وطنان و گردشگران داخلی و خارجی، توسعه این شهرستان را رقم زنیم.

۲٫ با شهر و مردم لارستان بزرگ پیمان می بندیم که به پشتوانه تاریخ چند هزارساله شهر لارستان و توانمندی های مردم فرهنگ دوست و هنرپرور این شهر، هماره از هویت فرهنگی آن که آوازه ای جهانی دارد دفاع کنیم و بکوشیم تا ضمن حفظ این هویت، با رویکردهای نوین بر غنای فرهنگی شهر بیافزاییم و بستری مناسب را برای آن که لارستان به جایگاه درخور به عنوان یک شهر مطرح فرهنگی و گردشگری در سطح ملی دست یابد، فراهم آوریم.

۳٫ با شهروندان پیمان می بندیم که باور داشته باشم، حفظ و نگهداری میراث فرهنگی شهر که مهمترین آنها عبارتند از : بازار تاریخی قیصریه به عنوان قدیمی ترین سازه تجاری ایران ، قلعه اژدها پیکر،امارت حکومتی تاریخی باغ نشاط، دهن شیرها ،کاروانسراها، برکه ها و خانه های تاریخی، تنها در گرو مدیریت یکپارچه، علمی و روزآمد همراه با تخصیص بودجه مناسب و تامین نیروی انسانی کارآمد است. لذا برای تحقق این مدیریت یکپارچه، باید از یک طرف با همکاری نهادهایی همچون ادارات میراث فرهنگی،فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، شهرداری و و ان جی او های مردم نهاد ،تلاش شود و از سوی دیگر با تفکیک تخصصی مسئولیت ها، از تداخل و موازی کاری در انجام وظایف پرهیز شود.

۴٫ با شهر و مردم پیمان می بندیم که به حفظ سیمای شهر، منظر فرهنگی و هویت شهر بیش از پیش توجه و دقت نظر داشته باشیم و از اجرای پروژهای به ظاهر عمرانی که به این مهم خدشه وارد می کنند، جلوگیری کنیم و سیمای شهر را بر مبنای هویت تاریخی و اقلیمی آن با بهره بردن از آرای هنرمندان محیطی و میدانی ، برنامه ریزی نماییم.

۵٫ با مردم پیمان می بندیم که با اصحاب رسانه ، اربابان جراید و افکار عمومی، ارتباطی مستمر، صادقانه و شفاف داشته باشیم و در پاسخگویی به آنها، دقیق، کوشا و مسئول باشیم .

۶٫با جامعه هنرمندان پیمان می بندیم ؛تا بالاترین حمایت مادی و معنوی را از هنرورانی که بصورت گروهی و یا انفرادی در فستیوال ها و جشنواره های منطقه ای ، ملی و بین المللی کسب افتخار نموده و نام لار و لارستان را بلند آوازه کرده اند به عمل آوریم.

۷٫با جامعه هنرمندان پیمان می بندیم تا با ایجاد بسترهای مناسب فیزیکی در نقشه های جامع آمایش شهری ، بهترین فضای فیزیکی موجود شهری را به مباحث هنری از قبیل سالن های نمایش ، موسیقی و گالری های هنری تخصیص دهیم و از این رهیافت، شاهد شکوفایی و بالندگی آثار فاخر هنری در گونه های مختلف تئاتر،موسیقی ،نقاشی و عکس و فیلم باشیم.

۸٫با جامعه هنرمندان پیمان می بندیم ،تا بهترین محرک شکل گیری فعالیت های هنری از طریق واگذاری امکانات عمومی و خصوصی شهر از قبیل سالن های همایش،وسائط نقلیه و مهمتر از همه واگذاری فرهنگسراها به صاحبان اصلی آن که خود هنرمندان اند، باشیم.

و در نهایت ما اعضای شورای اسلامی شهر لار ، در برابر هنرمندان خود را ملزم به حضور در برنامه ها ی متنوع فرهنگی که توسط انجمن های مختلف هنری در مقیاس های شهرستانی،استانی و ملی برگزار می گردد می دانیم و بر این باوریم که قامت فرهنگ رفیع تر از هر قامت دیگری حتی اقتصاد و سیاست است.
زیرا جامعه ای که فرهنگ متعالی نداشته باشد ، در دنیای امروز خیلی زود بازنده است.

در پایان ، اینجانب به نمایندگی از جامعه فرهیختگان ،هنر وران و فرهنگ دوستان این شهرستان ، تاییدات مکرر و مستمر شما سروران گرامی را از درگاه احدیت متعال مسئلت نموده ، موفقیت همه شما را در تمامی شئونات زندگی آرزومندم. به امید لارستانی آباد . شوق انگیز و افتخار آمیز

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین