جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

پیشنهاد/شهر لار؛ دو شورای شهر داشته باشد…

میلاد لارستان: شهر لار با توجه به گستردگی و پتانسیل های ان برای توسعه نیازمند بهره گیری از ایده های مختلف است.

شهر لار با توجه به گستردگی و پتانسیل های ان برای توسعه نیازمند بهره گیری از ایده های مختلف است.

میلاد لارستان: پس از یک ماه جو انتخاباتی و به ویژه یک هفته داغ و پرهیجان سیاسی در سطح کشور و به ویژه شهر لار، با حضور پرشکوه و پررنگ مردم در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در پای صندوق های رأی بالاخره کاندیداهای مورد نظر مردم در ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص شدند.

در این زمان وقت آن است تا با یک همدلی، همفکری، برنامه ریزی و همراهی حرکت به سمت توسعه و تعالی را شروع کرد.

درخصوص انتخابات ریاست جمهوری در بُعد کلان بحث های مختلفی شده است و امید می رود با نگاه عادلانه دولتمردان به همه نقاط کشور و به ویژه شهرستانهای دورافتاده و محروم پیشرفت همگانی را رقم بزنند.

اما بحث شورای اسلامی و خاصه شهر لار، خوشبختانه در این دوره از طرف گروه ها، احزاب، اقشار، افکار و دیدگاه های مختلف مورد توجه قرار گرفت که نشان از آزادی عمل توسط شهروندان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آنچه نگارنده را برآن داشت تا قلم را بر صفحه سفید کاغذ برساند، پیشنهادی بود تا با عملی کردن آن توسعه شهر لار را سرعت بخشید و با برنامه منسجم تر به اهداف بلند و کوتاه مدت تعیین شده دست یافت.

در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لار بیش از ۵۰ نفر در این عرصه به رقابت پرداختند که در نهایت ۷ نفر به عنوان عضو اصلی از سوی مردم برگزیده شدند.

در نام نویسی این دوره، افرادی با ویژگی های گوناگون از منظر علمی، اجتماعی، سیاسی و غیره وارد عرصه شدند که هر یک از انها دارای دیدگاه، برنامه های، افکار و سلائق هستند.

این افراد شاید به لحاظ رسمی نتوانسته باشند به جهت محدودیت قانونی تعیین شده به شورای اصلی راه یابند، اما می توان با بهره گیری مناسب از این فرصت بدست امده، از ایده ها و برنامه های آنان در کنار شورای رسمی و قانونی، موفقیت های بیشتری را کسب کرد.

اعضای ۷ نفره شورای اصلی می توانند با تعیین سازوکاری برنامه ریزی شده و مدون، نحوه ارتباط و چگونگی استفاده از راهکارهای اعضای شورای غیررسمی یا به عبارتی شورای دوم را بدون هیچگونه تداخل کاری و موانع قانونی بهره ببرند.

یکی از مجاری هایی که می تواند ارتباط این اعضا با شورای اصلی شهر لار را تسهیل کند، بهره گیری از شبکه های فضای مجازی و تشکیل گروهی ویژه شامل کلیه کاندیداهای دور پنجم یا حتی اعضای کنونی شورای اسلامی شهر لار در دوره چهارم برای بهره گیری از تجارب آنها به مدیریت ۷ عضو اصلی شورای شهر در دوره پنجم ست.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیشنهاد/شهر لار؛ دو شورای شهر داشته باشد…”

  1. ميثاق گفت:

    به نظر بنده مي بايست شوراي جديد مجدانه پيگير دو شهرداري براي لار باشند شهرداري شهرجديد با توجه به بعد مسافت و پراکندگي و شهرداري شهر قديم
    دومين پيشنهاد اينکه شهرخور و شهرجديد باهم ادغام و يک شهرداري و شهر لطيفي و قديم يک شهرداري جداگانه داشته باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین