شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

جانشین دادستان لارستان: مراقب باشید با این رفتارها مرتکب جرم نشوید!

جانشین دادستان لارستان گفت: برخی رفتارها از جمله خرید و فروش رأی، تخریب سایر نامزدها و داوطلبان، تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم به عدم شرکت در انتخابات و ناامید…

جانشین دادستان لارستان گفت: برخی رفتارها از جمله خرید و فروش رأی، تخریب سایر نامزدها و داوطلبان، تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم به عدم شرکت در انتخابات و ناامید کردن مردم جرم و دارای مجازات است.

به گزارش میلادلاستان به نقل از فارس، جانشین دادستان لارستان در نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری انتخابات به تبیین برخی رفتارهایی که در قانون انتخابات جرم نگاری شده است  پرداخت و اظهار داشت: برخی رفتارها در این زمینه جرم نگاری شده اند و دارای مجازاتی از جمله مجازات درجه ۶ شامل جزای نقدی، شلاق و محرومیت از خدمات اجتماعی است، این رفتارها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی انجام شود جرم محسوب می شود.

قاضی زرین فام با برشمردن برخی از این جرائم افزود: خرید و فروش رأی به هر شکل و شیوه، رأی دادن با مدارک جعلی و یا مدارک افراد دیگر، رأی دادن بیش از یک بار، اخلال در شعب اخذ رأی، کم و زیاد کردن تعرفه ها، تهدید افراد برای رأی دادن به یک فردِ خاص، ایجاد رعب و وحشت میان مردم برای جلوگیری از رأی دادن در روزِ انتخابات تخلف است علاوه بر این در ایام انتخابات و تبلیغات برخی رفتارها مانند نصب بنرهای تبلیغاتی روی تابلوهای راهنمایی رانندگی، بیمارستان و…، تخریب سایر رقبا و نامزدها، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تحریک مردم به رأی ندادن جرم محسوب می شود.

قاضی ویژه انتخابات لارستان ابراز امیدواری کرد که  انتخابات پیش رو با بیشترین مشارکت و کمترین تخلف در سطح پنج شهرستان رقم بخورد  و بر نقش رسانه ها در آگاه سازی و تشویق به شرکت در انتخابات تأکید کرد.

جانشین دادستان لارستان ظرفیت‌ مجازی را فضایی مناسب برای تبلیغات دانست اما این نکته را متذکر شد: ممکن است برخی افراد از این فضا برای ایجاد ناامیدی، دلسردی یا انتشار اخبار دروغ و با هدف کاهش مشارکت استفاده می کنند، دستگاه قضایی برای برخورد با این فعالیت های غیرقانونی پای کار ایستاده است.

در ادامه این نشست معاون سیاسی امنیتی اجتماعی لارستان در سخنانی بر نقش اصحاب رسانه در ایام انتخابات تأکید کرد و خواستار فعالیت رسانه ها در این زمینه شد.

احمد علمدار گفت: رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه ای و بدون جانبداری از نامزد خاصی به سمت ترغیب مردم به مشارکت  در انتخابات  و گرم کردن تنور انتخابات بروند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین