شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

«سعود الفیصل» در ۷۵ سالگی درگذشت

میلاد لارستان: «سعود الفیصل» وزیر خارجه کهنه کار عربستان امروز پنجشنبه در سن ۷۵ سالگی فوت کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از تسنیم و به نقل از شبکه…

سعود الفیصلمیلاد لارستان: «سعود الفیصل» وزیر خارجه کهنه کار عربستان امروز پنجشنبه در سن ۷۵ سالگی فوت کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از تسنیم و به نقل از شبکه خبری العربیه، سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان ودیپلمات کهنه کار این کشور امروز پنجشنبه در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

برخی از منابع اعلام کردند که وزیر خارج سابق عربستان در آمریکا فوت کرده است.

بیوگرافی «سعود الفیصل»

«سعود الفیصل» سال ۱۹۴۰ در ریاض به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد از دانشگاه پرینستون آمریکا بود. «فیصل» از سال ۱۹۷۱ به‌مدت چهار سال معاون وزیر نفت عربستان بود و از سال ۱۹۷۵ به صورت مستمر در سمت وزیر امورخارجه عربستان بوده است.

سعود الفیصل از ۴۰ سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی پیش از این بیش از ۶ بار عمل ستون مهره انجام داده بود و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اجلاس‌ها کاملاً مشهود بود.

سعود الفیصل که از مارس ۱۹۷۵ وزیر خارجه عربستان سعودی است، نقش مهمی در تدوین موضع کشورش در قبال بسیاری از بحران‌های خاورمیانه داشته است.

شاهزاده سعود الفیصل دومین فرزند ملک «فیصل‌بن عبدالعزیز» و برادرزاده «سلمان‌بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان است. سلمان پس از مرگ «عبدالله‌بن عبدالعزیز» پادشاه سابق این کشور، بر تخت سلطنت تکیه زد در ۹  اردیبهشت ماه گذشته در تغییراتی گسترده وی سعود الفیصل را از سمت وزیر خارج کنار گذاشت و عادل الجبیر را به جای وی به عنوان وزیر  خارجه عربستان انتخاب کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین