جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

شوربا

بي‌بي امروز از طرز تهيه شوربا – آش كه مخصوص فصل زمستان است براي افرادي كه سرماخوردگي دارند مناسب مي‌باشد براي شما مي‌گه. با اين اميد كه هيچ گاه سرماخوردگي…

بي‌بي امروز از طرز تهيه شوربا – آش كه مخصوص فصل زمستان است براي افرادي كه سرماخوردگي دارند مناسب مي‌باشد براي شما مي‌گه. با اين اميد كه هيچ گاه سرماخوردگي پيدا نكنين و از اين غذا به عنوان يك نوع سوپ زمستانه استفاده كنين.

مواد لازم:

ماش: ۲ استكان
عدس: ۲ استكان
برنج: ۳ استكان
سبزي شامل: ۳۰۰ گرم شويد – برگ چغندر ۷۰۰ گرم 
پيازداغ: ۳ قاشق غذاخوري
ادويه: به ميزان لازم

طرز تهيه:

عدس و ماش و برنج را شسته و چند ساعتي در ظرف ريخته با مقداري آب مي‌گذاريم تا خيس بخورد. بعد عدس و ماش را با هم مي‌پزيم وقتي نيم‌پز شد برنج ها را اضافه كرده مي‌گذاريم تا بجوشد. (توجه كنيد اگر برنج‌ها زودتر بريزيد، ته ظرف مي‌گيرد و آش دودگن مي‌شود.) وقتي دو تا جوش خورد سبزي‌ها را نيز اضافه كرده و مرتب هم مي‌زنيم تا ته نگيرد. آش كه غلظت گرفت (دست شه‌يك دا) يعني قوام آمد پيازداغ كه در آن زردچوبه ريخته‌ايم به همراه نمك و فلفل سياه، اضافه مي‌كنيم. چنانچه آش تند و تيز دوست داشته باشيد فلفل آن بيشتر كنيد. در اين آش مي‌توان علاوه بر برگ چغندر از مقداري چغندر قرمز خرد شده نيز استفاده نمود و به همراه برنج به آش اضافه كرد ولي توجه كنيد كه زياد نباشد چون آش شيرين مي‌شود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۶:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین