سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

چرا امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت است؟!+مولودی

چرا آقا امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل بیت می نامیم؟!  شاید شنیده باشید که کریم کاری به جز جود و کرم نداره. میلاد آقا حضرت امام حسن مجتبی(ع) بر…

چرا آقا امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل بیت می نامیم؟!  شاید شنیده باشید که کریم کاری به جز جود و کرم نداره. میلاد آقا حضرت امام حسن مجتبی(ع) بر همگان مبارک باد.

 امام حسن(ع) نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان ‌دوستانه جز خداوند را مدّنظر نداشتند. هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.

 روایت است که روزی امام حسن(ع) بر جمعی از گدایان گذشت که پاره‌ای چند از نان خشک‌ها را بر روی زمین گذاشته‌اند و می‌خورند، چون نظر ایشان به آن حضرت افتاد از امام دعوت کردند و حضرت از اسب پیاده شدند و فرمودند: «خدا متکبّران را دوست نمی‌دارد» و با ایشان نشستند و از طعام ایشان تناول کردند و سپس از همه گدایان خواستند که برای صرف غذا به خانه حضرت بروند و حضرت با غذاهای خوب از ایشان پذیرایی کرده و به همه آن‌ها لباس‌های مناسب هدیه دادند.

تاریخ از بخشندگی‌های امام حسن(ع) داستان‌های فراوان به یاد دارد، مثلاً روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند که آنچه موجود است به او بدهند و قریب ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند. اینجاست که می گوییم کریم کاری به جز جود و کرم نداره … و اینجاست که آقا امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت نامیده میشود.

بشنوید…

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین