پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

گرمه باقله

امروز در مطبخ بي‌بي با غذايي سنتي و بومي به نام گرمه باقله آشنا مي‌شيم كه خيلي آسان و راحت پخت مي‌شه و بسيار لذيذ و خوشمزه هم است. غذايي…

امروز در مطبخ بي‌بي با غذايي سنتي و بومي به نام گرمه باقله آشنا مي‌شيم كه خيلي آسان و راحت پخت مي‌شه و بسيار لذيذ و خوشمزه هم است. غذايي ساده بدون گوشت و بدون تشريفات سرخ كردن! مواد اصلي اون باقلاست كه در هر كجا يافت مي‌‌شه و هر كسي مي‌تونه اونو به راحتي بپزه و سفره شام خودشو با اون پر كنه.

مواد لازم:

باقلاي پوست گرفته خشك     ۴۰۰ گرم
پياز كوچك         ۳ عدد
بادمجان كوچك        ۴ عدد
نمك، فلفل، زردچوبه    به ميزان لازم
آبليمو             نصف استكان
آب            به ميزان لازم

طرز تهيه:

ابتدا باقلا با مقداري آب در ظرفي ريخته و چند ساعتي مي‌گذاريم تا خيس بخورد.(بهتر است شب باقلا را خيس كنيم) بعد از اين كه خيس خورد آن را درون قابلمه ريخته با مقداري آب روي اجاق گاز مي‌گذاريم تا بجوشد. درِ قابلمه را نمي‌بنديم چون كف باقلا كه بر اثر جوشيدن در سطح آب جمع مي‌شود بايد گرفته شود و اگر درِ قابلمه بسته باشد سرريز مي‌شود. پياز و بادمجان را پوست گرفته و درسته بدون قاچ دادن درون قابلمه مي‌ريزيم. نمك و فلفل و زردچوبه نيز اضافه كرده هر از چند دقيقه آن را هم مي‌زنيم تا ته نگيرد. بعد از اين كه خوب جوشيد و باقلاها نرم و غليظ شد آبليمو را اضافه مي‌كنيم. سعي شود شعله اجاق گاز كم باشد تا نسوزد و ته نگيرد و به قول بي‌بي «دودگَن» نشود. اين غذاي ساده و معمولي كه پخت آن نيز آسان است غذايي سنتي است كه مخصوصاً مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها آن را بسيار دوست دارند. البته بعضي‌ها ممكن است در تهيه آن چيزهايي را به اين غذا اضافه كنند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۳:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین