سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

دمي بادمجان

مطبخ بي‌بي امروز دعوت خاله سارا از شيراز هستيم كه طرز تهيه يك نمونه «دمپختك بادمجان» رو برامون فرستادن،‌تا شما رو مهمون اين غذاي خوشمزه و تقريباً سنتي شهرشون بكنن،‌با…

مطبخ بي‌بي امروز دعوت خاله سارا از شيراز هستيم كه طرز تهيه يك نمونه «دمپختك بادمجان» رو برامون فرستادن،‌تا شما رو مهمون اين غذاي خوشمزه و تقريباً سنتي شهرشون بكنن،‌با تشكر از اين خالة كدبانو و با حوصله‌ي شيرازي و به اميد تداوم همكاري‌شون با اين صفحه، مواد لازم و طرز تهيه اين غذا رو براتون مي‌نويسيم:

مواد لازم:

گوشت چرخ كرده     ۳۰۰ گرم
بادمجان متوسط         ۴ عدد
سيب زميني و گوجه فرنگي و پياز متوسط از هر كدام         ۲ عدد
برنج             ۴۰۰ گرم
روغن         يك دوم ليوان يا به ميزان لازم
فلفل، نمك، زردچوبه و آب به ميزان لازم

طرز تهيه:

ابتدا برنج را با مقداري آب مي‌گذاريم تا يكي دو ساعت خيس بخورد. پيازها را ريز كرده در كمي روغن تفت مي‌دهيم و فلفل و زردچوبه نيز به آن اضافه مي‌كنيم.  گوشت چرخ شده نيز كمي تفت مي‌دهيم.  بعد بادمجان‌ها را كه خرد كرده و شسته‌ايم به آن اضافه كرده كمي سرخ مي‌كنيم. سيب‌زميني كه پوست گرفته و خرد كرده‌ايم و شسته‌ايم به همراه فلفل سبز دلمه‌اي خرد شده به مواد مي‌افزاييم و قدري هم مي‌زنيم تا كمي تفت بگيرد. گوجه فرنگي را كه رنده كرده‌ايم هم به اين مواد اضافه مي‌كنيم و با كمي آب مي‌گذاريم قدري بجوشد. برنج‌ها را كه خيس كرده بوديم آب آن دور ريخته به درون قابلمه‌اي كه مواد داخل آن مي‌جوشد اضافه كرده با كمي نمك، به مدت چند دقيقه صبر مي‌كنيم تا با شعله ملايم، يواش يواش مغز پخت شود. آبها كه به خورد برنج رفت روغن داغ مي‌كنيم و روي دمپخت مي‌ريزيم و آن را با دم‌كني مي‌گذاريم دم بكشد. اين دم‌پخت با سالاد يا ترشي خانگي ميل كنيد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۳:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین