سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

زيگروي گردويي

بي‌بي امروز يك نمونه ديگر از شيريني‌هايي رو كه با كمك زن پسر شيرازي‌اش تهيه مي‌كردن براتون دستور تهيه‌اش رو داده كه معلومه اين شيريني‌ از نوع شيريني‌هاي اصيل لاري…

بي‌بي امروز يك نمونه ديگر از شيريني‌هايي رو كه با كمك زن پسر شيرازي‌اش تهيه مي‌كردن براتون دستور تهيه‌اش رو داده كه معلومه اين شيريني‌ از نوع شيريني‌هاي اصيل لاري نيست هرچند كه اسم زيگرو داره ولي زيگروي لار توي روغن سرخ نمي‌كنن بلكه روي آتيش منقل سرخ مي شه. به هر حال تهيه اين نوع شيريني فانتزي خالي از لطف نيست.

مواد لازم:

آرد معمولي: يك كيلو
روغن جامد: نيم كيلو به اضافه مقداري براي سرخ كردن
آب نيم گرم: يك ليوان و نيم
مغز گردو: ۳۰۰ گرم
پودر قند: ۵۰۰ گرم

طرز تهیه:

ابتدا روغن را كه ذوب كرده‌ايم با آرد مخلوط مي‌كنيم و ورز مي‌دهيم تا آرد و روغن خوب با هم قاطي بشه بعد قدري از آن را برداشته كف دست گرد و گلوله مي‌كنيم و يك تكه مغز گردو داخل آن قرار داده و دوباره آن گلوله را در كف دست مي‌چرخانيم به طوري كه مغز گردو در لاي خمير، پنهان بماند. اطراف آن را با كِنجو به شكل هفت و هشت شكل مي‌دهيم (كنجو شبيه منقاش است) وقتي چندتا از اين گلوله‌ها اماده شد در ماهيتابه‌اي كه در آن روغن داغ قرار دارد مي‌ريزيم كه سرخ شود. بعد آنها را در صافي مي‌ريزيم كه روغن اضافي آن بچكد و پس از ۳ تا ۴ ساعت وقتي كه خوب سرد شد آنها را در شكر نرم مي‌غلتانيم. بعد در ظرف مي‌چينيم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین