چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

اگر به ایران حمله کنیم حزب‌الله اسرائیل را موشک‌باران می‌کند

میلاد لارستان: رئیس‌جمهور آمریکا در نشست محرمانه روز سه‌شنبه با رهبران یهودی آمریکا در کاخ سفید تصریح کرد اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله…

خبرگزاری فارس: اوباما: اگر به ایران حمله کنیم حزب‌الله اسرائیل را موشک‌باران می‌کندمیلاد لارستان: رئیس‌جمهور آمریکا در نشست محرمانه روز سه‌شنبه با رهبران یهودی آمریکا در کاخ سفید تصریح کرد اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله به سمت تل‌آویو موشک پرتاب می‌کند و اسرائیل متحمل فشار می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس؛ «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) یک نشست محرمانه در کاخ سفید با رهبران یهودی که برخی از آنها حامیان توافق هسته‌ای با ایران و برخی دیگر مخالف توافق می‌باشند، برگزار کرد.

 این نشست محرمانه در حالی برگزار شده است که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا در آستانه رأی‌گیری کنگره درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، حمایت‌های بیشتری را برای این توافق جلب کند.

 اوباما به رهبران یهودی گفت: من از همان ابتدا از پنتاگون خواستم تا طرحی را برای حمله نظامی در صورت لازم آماده کنند.

 رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که جنگ با ایران برای آمریکا و حتی بیشتر از آن برای اسرائیل می‌تواند یک فاجعه باشد و ادامه داد: اقدام نظامی آمریکا به جنگ علیه آمریکا منجر نمی‌شود زیرا چنین اقدامی برای نظام ایران یک خودکشی است. پاسخ ایران (به اقدام نظامی) به شکل حملات تروریستی علیه اسرائیل و آمریکا خواهد بود و شما شاهد حمایت بیشتر از ترویسم خواهید بود و موشک‌های حزب‌الله به سمت تل‌آویو پرتاب خواهند شد.

 برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اوباما به رهبران یهودی گفته است: اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله به سمت تل‌آویو موشک پرتاب می‌کند و اسرائیل متحمل فشار می‌شود. در تمامی سناریوها، اسرائیل متحمل فشارهای ناشی از حملات نظامی خواهند بود.

 وی ادامه داد: وقتی من صدارت را برعهده گرفتم، فهمیدم که دولت بوش طرحی را برای حمله نظامی به ایران آماده نکرده بوده است.

 اوباما به منتقدان گفت: اگر نمی‌توانید آنطور که شایسته است با توافق هسته‌ای مقابله کنید، در واقع انسجام جامعه یهودی را تضعیف کرده‌اید و به روابط آمریکا و اسرائیل لطمه وارد می‌آورید. شما می‌توانید ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار صرف کمپین (مقابله با توافق هسته‌ای) کنید اما نمی‌توانید تبلیغاتی را منتشر کنید که حاوی این مطلب باشد که اگر مخالف توافق نیستید، شما یک یهودی بد یا ضداسرائیلی هستید. درباره حقایق حرف بزنید نه اینکه بیایید درباره چیزهایی سخن بگویید که فکر می‌کنید ممکن است بتواند افراد را متقاعد کند که با توافق مخالفت کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین