شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

كوفته

بوي غذاي خوش‌عطر و مطبوع بي‌بي كه از توي پنجره آشپزخونه بي بي تا چند كوچه محله رو نيز مي‌پيچه علاوه بر اين كه اشتهاي رهگذرا رو تحريك مي‌كنه به…

بوي غذاي خوش‌عطر و مطبوع بي‌بي كه از توي پنجره آشپزخونه بي بي تا چند كوچه محله رو نيز مي‌پيچه علاوه بر اين كه اشتهاي رهگذرا رو تحريك مي‌كنه به اونا مي‌گه كه حتماً بي‌بي امروز مهمون داره كه چنين غذاي خوش طعم و خوش بويي مي‌پزه.بي‌بي مهمون كه داشته باشه چند جور غذاي محلي تهيه مي‌كنه اصلا اعتقاد نداره كه واسه مهمون از چلوكبابي و رستوران غذا تهيه بشه. به راستي هم وقتي از سر سفره غذاهاي خوشمزه بي‌بي بلند مي‌شي تا چند روز طعم غذا رو با خودت همراه داري. شما هم امروز مهمون سفره بي‌بي باشين و از دستپخت بي‌بي نوش جان كنين. غذاي امروز بي‌بي از مواد زير تهيه و به روش زير پخته شده است:

مواد لازم براي ۴ نفر:

لپه: يك استكان
آرد نخودچي: يك استكان
سبزي كوفته شامل: تره، جعفري، شويد، مرزه: ۲۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۲ عدد
پياز: يك عدد
روغن : يك قاشق غذاخوري
نمك و فلفل به مقدار لازم
گوشت چرخ شده بدون چربي : ۳۰۰ گرم
برنج: يك استكان
آب:‌نصف ليوان
رب گوجه فرنگي: ۳ قاشق
آب ليمو: ۲ قاشق

طرز تهيه:

برنج را با آب و قدري نمك مي‌جوشانيم و آبكش مي‌كنيم. لپه را كه قبلا خيس كرده‌ايم آب‌پز كرده تا مغز پخت شود. سبزي‌ها را خرد كرده با پياز كه نگيني كرده‌ايم در روغن سرخ مي‌كنيم و كمي هم زردچوبه به آن مي‌افزاييم تا طلايي شود. گوشت چرخي را با دو عدد تخم‌مرغ خوب هم مي‌زنيم و برنج و لپه و سبزي و آرد نخودچي روي گوشت ريخته و همه را با هم مخلوط مي‌كنيم و بعد پياز اضافه مي‌كنيم و به صورت چند توپ كوچك آماده مي‌كنيم و همه را در قابلمه ريخته با كمي آب و آبليمو و رب گوجه فرنگي روي شعله كم اجاق گاز مي‌گذاريم تا بپزد. در قابلمه بايد به حالت نيمه باز باشد و حدود نيم ساعت آن را حرارت مي‌دهيم.  كوفته‌ها آماده است كه نوش جان فرماييد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین