پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کشور نیازمند نیروهای توانمند، مومن، باانگیزه و متخصص

میلاد لارستان: کشوری می تواند به رشد و توسعه دست یابد که منابع انسانی آن نیروهایی توانمند، مومن، باانگیزه و متخصص باشد. به گزارش میلاد لارستان؛ علی اصغر فانی که…

میلاد لارستان: کشوری می تواند به رشد و توسعه دست یابد که منابع انسانی آن نیروهایی توانمند، مومن، باانگیزه و متخصص باشد. به گزارش میلاد لارستان؛ علی اصغر فانی که جهت شرکت در ششمین همایش تخصصی “جوان و اندیشه” به لارستان سفر کرده است، در آیین اختتامیه این

مراسم که شامگاه پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه ۹۴ در محل تالار وحدت شهر لار برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید کشور، اظهار داشت: عامل اصلی توسعه پایدار منابع انسانی است.

وی افزود: کشوری می تواند به رشد و توسعه دست یابد که منابع انسانی آن نیروهایی توانمند، مومن، باانگیزه و متخصص باشد.

فانی با بیان اینکه به استناد مراکز معتبر بین المللی سرمایه های هر کشور به سه دسته مهم انسانی، طبیعی و فیزیکی تقسیم می شود، تصریح کرد: سرمایه انسانی سهم اصلی در توسعه یافتگی جوامع را بر عهده دارد.

این مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه بنا به آمار جهانی در کشور ژاپن بیش از ۸۰ درصد سرمایه ها، انسانی است، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موفقیت در مذاکرات هسته ای، سرمایه انسانی ما در بخش هسته ای بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دنیا درک کرد که کشور ما یک کشور هسته ای است و نمی توان علم و دانشمندان هسته ای ما را نفی نمود، عنوان کرد: دشمنان ما به همین دلائل مجبور شدند بر سر میز مذاکره بیایند، به تفاهم برسند و حق ما را به رسمیت بشناسند که این نشان از قدرت بالای علم است.

وی با بیان اینکه آینده ایران و انقلاب اسلامی از آن جوانان این مرزوبوم است، تصریح کرد: مسئولین با تکیه بر این جوانان می توانند با مواضع صریح و قدرتمند بر خواسته های خود پافشاری کنند و عقب ننشینند.

فانی برگزاری همایش خودجوش “جوان و اندیشه” را الگویی برای تمام ایران معرفی و افزود: برای تعمیم این کار زیبا به سراسر کشور نیاز به حمایت است و چون این کار مردمی است، نهادینه کردن آن نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص ارتباط وسیع و گسترده آموزش و پرورش با حداقل ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور، گفت: هر تصمیم در آموزش و پرورش گرفته شود، تمام جامعه از آن متأثر می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ وزارتخانه ای به گستردگی آموزش و پرورش نیست، اضافه کرد: این وزارتخانه به دلیل آنکه امروز بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز را در زیر مجموعه خود دارد و این افراد در ۲۰ سال آینده کشور را اداره خواهند کرد و به نوعی آموزش و پرورش دستگاه انسان سازی است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ارائه خدمات آموزشی حداکثری به اکثر دانش آموزان، دولت یازدهم به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی است، عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش با جوهره کیفیت بخشی و عدالت آموزشی مبنای برنامه پنجم توسعه است.

فانی با اعلام این خبر که سال ۹۵ اولین سال اجرای برنامه سند پنجم توسعه است، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در صورت تأمین اعتبار و حمایتهای لازم، برنامه ریزی ها براساس این سند اجرایی شود.

وی بیان کرد: سند تحول در آموزش و پرورش باعث افزایش کیفیت تعلیم و تربیت خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین