دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجلیل از 23 برگزیده کنکوری سراسری لارستان

میلاد لارستان: با حضور وزیر آموزش و پرورش اختتامیه ششمین دوره همایش تخصصی “جوان و اندیشه” با تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۹۴ برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛…

میلاد لارستان: با حضور وزیر آموزش و پرورش اختتامیه ششمین دوره همایش تخصصی “جوان و اندیشه” با تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۹۴ برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ مراسم اختتامیه ششمین دوره همایش تخصصی “جوان و اندیشه” با محوریت تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری سال ۹۴ در شامگاه روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه در محل تالار وحدت شهر لار با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان، نخبگان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم محمد منیری دبیر ششمین دوره همایش تخصصی “جوان و اندیشه” با استناد به آیات و روایات قرآنی با برشمردن جایگاه علم و عالم، اظهار داشت: تنها موضوعی که در اسلام دارای محدودیت نیست، کسب علم است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، تصریح کرد: شرکت دادن دانش آموزان پس از کنکور در کارگاههای سیرمطالعاتی برای کسب علوم معرفتی و اسلامی به مفهوم واقعی از اهداف اساسی این همایش است.

دبیر همایش تخصصی “جوان و اندیشه” دیگر اهداف این همایش را هدایت سرمایه های خیرین به سمت پروژه های فرهنگی و همچنین ایجاد پیوند میان نخبگان با جامعه برای استفاده بهتر از ظرفیت آنان اشاره و خاطر نشان کرد: تشکیل تیم فرهنگی جوان و اندیشه برای مطالعه نیازهای فرهنگی از جمله تلاشهایی است که در این زمینه صورت پذیرفته و احداث ۳ سینما، راه اندازی شهر کتاب و ایجاد کارگاه نوآوری، ابتکار و خلاقیت برآیند کار فکری این مجموعه است.

منیری در پایان سخنرانی خود توجه بیشتر به علوم انسانی برای گشایش در مشکلات اجتماعی اساسی دانست و افزود: ریشه حل بسیاری از مشکلات در علوم انسانی نهفته است بگونه ای نخبگان کشورهای غربی بیش از ما بدنبال این علوم هستند.

جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه محورهای توسعه انسانهای فرهیخته هستند، گفت: ابزارها و امکانات بدون برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متخصص توسعه آور نیست.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش، تخصص، انگیزه، تعهد و معنویت را از ویژگی های اساسی نخبگان نام برد و تأکید کرد: آموزش و پرورش باید آموزش های خود را در تقویت این رویکردها بنا کند.

وی با اشاره به اینکه همایش تخصصی “جوان و اندیشه” کاری نو و کاملاً مردمی و خودجوش از عده ای جوانان نخبه و پرتلاش دانست و تصریح کرد: برپایی چنین همایشی نشان از توجه مردم به دانش و تعهد است.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این مراسم، از ۲۳ نفر از برگزیدگان خواهر و برادر لارستانی که در کنکور سراسری امسال حائز رتبه های برتر شده اند و همچنین از دوقلوهای عرفان و احسان طاهری فرد از لارستانی های مقیم شیراز که در کنکور سراسری در اتفاقی نادر رتبه های ۵ و ۶ کشوری آزمون سراسری را بدست آورده بودند، با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تقدیر بعمل آمد.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین