جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

کمک 200 میلیونی شورای شهر شیراز برای همایش پیرغلامان

 رئیس شورای هیات مذهبی فارس گفت: دو نوع سوگواری قطاری شیراز و چک چکو استهبان در سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ثبت ملی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،…

 رئیس شورای هیات مذهبی فارس گفت: دو نوع سوگواری قطاری شیراز و چک چکو استهبان در سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ثبت ملی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مظفر مختاری در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی

پیرغلامان حسینی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، این اجلاسیه ابتدا در روز ۱۳ مهرماه در لارستان فارس و ۱۴ تا ۱۶ مهر در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تأکید نماینده ولی فقیه در استان، بنا شد تا این اجلاسیه به شکل مردمی و هیاتی برگزار شود، که در این راستا اتاق فکری با حضور جمعی از فرهیختگان فارس زیر نظر دفتر آیت‌الله ایمانی در شورای هیات مذهبی استان شکل گرفته است.

رئیس شورای هیات مذهبی فارس مکان برگزاری این اجلاسیه در شیراز را حرم مطهر شاهچراغ(ع) ذکر و اضافه کرد: در جلساتی که با حضور اعضای شورای شهر و شهرداری برگزار شده، مقرر شد ۲۰۰ میلیون تومان از سوی شورای شهر به برگزری این اجلاسیه اختصاص یابد.

مختاری همچنین از برگزاری نشست‌های علمی با استفاده از نظریات ۱۵۰ فرهیخته کل کشور جهت آسیب‌شناسی هیئات‌ مذهبی و مداحی در حاشیه این اجلاسیه خبر داد و گفت: یکی از ثمرات برگزاری این اجلاسیه، ثبت عزاداری‌های استانی است که در این راستا بناست دو نوع عزاداری قطاری شیراز و چک چکو استهبان در این اجلاسیه ثبت ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه دو سرود مذهبی، شعر و استفاده از مداحی را به مسابقه گذاشتیم تا بتوان به عنوان سرود ابتدایی اجلاسیه از آن استفاده کنیم. رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینکه ۷۰۰ پیرغلام حسینی از ۵۰ تا ۷۰ کشور دنیا در این اجلاسیه شرکت خواهند کرد، گفت: تاکنون پیرغلامان ۱۷ کشور دنیا در این اجلاسیه ثبت نام کرده‌اند.

مختاری از حضور ۳۲ رئیس هیئات مذهبی کشور، ۱۵۰ نفر از استان فارس، ۱۵۰ نفر اصحاب رسانه و قریب ۸۰۰ میهمان در این اجلاسیه خبر داد و گفت: تمام رؤسای هیئت‌های مذهبی شیراز نیز در این اجلاسیه مشارکت خواهند داشت.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین