یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

برپایی نمایشگاهی از آثار کاریکاتوریست شاخص ایران در اوز و لار

نمایشگاهی از آثار زنده یاد استاد محمد رفیع ضیایی، کاریکاتوریست شاخص و شناخته شده ایران در شهر اوز لارستان، زادگاه این هنرمند برپا شده است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد…

نمایشگاهی از آثار زنده یاد استاد محمد رفیع ضیایی، کاریکاتوریست شاخص و شناخته شده ایران در شهر اوز لارستان، زادگاه این هنرمند برپا شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه ۵۳اثر از مجموعه آثار شادروان محمدرفیع ضیایی در قالب نقاشی و کاریکاتور به نمایش گذاشته شده است.

فروغ هاشمی افزود: این آثار مشتمل بر ۳۲ کاریکاتور با موضوع های روز دنیا که پیشتر در نشریات کشور چاپ شده بود و همچنین ۲۱تابلو نقاشی آبرنگ و رنگ روغن است که از سال ۶۲و تا قبل از درگذشت این هنرمند خلق شد.

او گفت: در این نقاشی ها، زنده یاد رفیع ضیایی، مناظری از اطراف شهر اوز و سالخوردگان این شهر را به تصویر کشیده است که این امر بیانگر عشق و علاقه این هنرمند به زادگاهش است.

هاشمی بیان کرد: این نمایشگاه تا پانزدهم مردادماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در محل گالری کتابخانه عمومی اندیشه شهر اوز دایر و بازدید از آن برای همگان آزاد است.

به گفته وی، مقرر شده هفته آینده نیز این نمایشگاه با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در شهر لار برگزار شود.

نسرین انصاف پور، همسر شادروان استاد رفیع ضیایی نیز گفت: در کنار این نمایشگاه، کتاب هایی که این هنرمند مولف آن است به فروش می رسد.

محمدرفیع ضیایی، درسال ۱۳۲۷خورشیدی در شهر اوز لارستان تولد یافت. این هنرمند بیش از ۳۰ سال در مطبوعات ایران فعالیت کرد. ضیایی آثار بسیاری از کتاب و مقاله تالیف کرد که در نشریه های ایرانی و خارجی منتشر شد.

زنده یاد ضیایی با نشریه هایی متعددی از جمله مجله هزارقصه و کارتون برای کودکان همکاری داشت و افزون بر این عضو هیات تحریریه مجله فکاهی و طنز فکاهیون، عضو هیات تحریریه و معاون سردبیر در مجله فکاهی و طنز خورجین

عضو هیات تحریریه در نشریات موسسه گل آقا (هفته نامه، ماهنامه، سالنامه گل آقا و کتاب کاریکاتور)، مجله کیهان کاریکاتور و مجله پیلبان بود.

از جمله کتاب های او، میز ریاست، زمستان را هیچی، بهار را عشق است، یک گره کوچک در زندگی آقا امجد، خواجه بفهمه چی میشه و آدم همیشه نگرانی چون بنده، است.

استاد محمدرفیع ضیایی، نیمه شب سوم تیرماه سال ۹۵ بر اثر حمله قلبی در سن ۶۸سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین