پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

عدم تناسب شاخصهای توسعه فارس با مزیتها

استاندار فارس، با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های بسیار این استان گفت: به رغم تمام این مزیت و ظرفیت ها، بین آنها و شاخص های توسعه استان تناسبی…

استاندار فارس، با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های بسیار این استان گفت: به رغم تمام این مزیت و ظرفیت ها، بین آنها و شاخص های توسعه استان تناسبی وجود ندارد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني،

در جلسه شوراي اداري استان فارس كه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي برگزار شد، اظهار داشت: فارس با تولید سالانه بیش از ۱۳ میلیون تن تولیدات کشاورزی و دامی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، اما خشکسالی و کم آبی های سال های گذشته مشکلات بسیاری را برای این بخش ایجاد کرده است.

استاندار فارس افزود: هم اینک ۳۹ ماده معدنی در استان شناخته شده که برخی از آنها منحصر به فرد است و از این تعداد سالانه ۴۰ میلیون تن شامل ۲۰ ماده معدنی استخراج می شود. وی، با اشاره به فعالیت چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان افزود: بسیاری از این واحدها به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله کمبود نقدینگی و معوقات بانکی و مشکلات مدیریتی دچار رکود شده اند.

مهندس افشانی افزود: همچنین در حوزه پزشکی با توجه به اینک فارس قطب پزشکی کشور محسوب می شود، می توان با بهره گیری درست از این ظرفیت، زمینه گسترش توریسم درمانی را در این استان ارتقا بخشید.

وي گفت: امروز یک سرمایه گذار برای دریافت مجوزهای لازم مجبور است که به مرکز مراجعه کند و با توجه به گستردگی کار و مراجعات به تهران، پاسخ دهی به تقاضاها بسیار زمان بر شده است. استاندار فارس افزود: باید با افزایش اختیارات استان ها و اصلاح قوانین دست و پاگیر روند صدور مجوز سرمایه گذاری آسان تر و کوتاه تر شود.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین