پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

احداث تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب در 6 شهر فارس

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با دریافت وام ۱۴۳ میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای فارس احداث خواهد شد. به…

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با دریافت وام ۱۴۳ میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای فارس احداث خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمدعلی قلندری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه متأسفانه ما از لحاظ پیشرفت شبکه فاضلاب آب در فارس عقب‌افتادگی سنواتی داریم،‌ اظهار داشت: در استان فارس منهای شهر شیراز درصد برخورداری از شبکه فاضلاب قریب به هفت درصد است در حالی‌ که این رقم در کشور بالای ۴۰ درصد می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: اگر این شاخص را با احتساب شیراز در نظر بگیریم رقم مذکور بسیار بالاتر می‌آید اما همچنان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

قلندری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مالی که دولت در چند سال اخیر داشت تدبیر تأمین منابع مالی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و سیاست وزارت نیرو نیز بر همین امر است که بتوانیم از منابع مالی غیردولتی برای پیشبرد طرح‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: در این راستا موفق شدیم با تلاش زیاد برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در ۶ شهر فارس مبلغ ۱۴۳ میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی موافقتنامه بگیریم.

وی تصریح کرد: این وام پس از پیگیری‌های فراوان، چند روز قبل تصویب و جلسات پس از تصویب برگزار شد تا این رقم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرهای آباده، فسا، فیروزآباد، سپیدان، داراب و نی‌ریز برای احداث ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۵۳۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب استفاده شود.

این مسئول همچنین ابراز داشت: مقدمات کار اجرایی این شبکه‌ها طی و مشاوران کار انتخاب‌ شده‌اند و با آمادگی اسناد، مناقصه و انتخاب پیمانکار از اوایل سال آینده عملیات کارگاهی این تصفیه‌خانه‌ها آغاز خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین