جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

صادرات ۷۰۰ هزار دلاری تعاونی‌ مرزنشینان لارستان به خارج

میلاد لارستان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: تعاونی‌های تولیدی و مرزنشینان لارستان در ۵ ماه امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار کالا به خارج از کشور…

صادرات تجارت بندرمیلاد لارستان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: تعاونی‌های تولیدی و مرزنشینان لارستان در ۵ ماه امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار کالا به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

عبدالمهدی قاسمی در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه تعداد یکصد تعاونی فعال در منطقه لارستان وجود دارد، اظهار داشت: نخستین شرکت تعاونی در این شهرستان در سال ۵۱ با عنوان شرکت تعاونی مصرف کارکنان دولت لار شروع به کار کرد.

وی افزود: تعاونی‌های فعال در لارستان عمدتاً در زمینه‌های مسکن مصرف، اعتبار، کشاورزی، دامپروری، سهام عدالت، صنعت، خدمات، تولیدی-توزیعی، حمل و نقل، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فعالیت دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر در لارستان عضو تعاونی‌ها هستند، تصریح کرد: از این میان ۱۸۵ هزار نفر را اعضای تعاونی سهام عدالت تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی‌های لارستان در بخش مبادلات خارجی خاطر نشان کرد: تعاونی‌های تولیدی و مرزنشینان لارستان در ۵ ماه امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار کالا به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

وی بیان کرد: اشتراک و هم‌افزایی افکار، ایده‌ها، سرمایه‌ها و نیروهای کار، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، برابری آراء، مدیریت و نظارت دموکراتیک بر عملکردها و بسیاری موارد دیگر، همه از مزیتهای تعاونی هستند که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

قاسمی با اشاره به اینکه «تعاون» یکی از سه رکن اقتصاد کشور در اصل ۴۴ قانون اساسی تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در واقع بخش تعاون از یک سو مانع از دولتی شدن همه ابعاد اقتصاد کشور و از سوی دیگر سد راه تمرکز و تداول سرمایه‌ها در دست افراد و گروه‌های خاص می‌شود و به بسط و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین