جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرمانداري ويژه، امام‌زاده بي‌معجزه!

در دوره هشتم رياست جمهوري مسأله فرمانداري ويژه مطرح شد و اندك شهرستان‌هايي به اين افتخار نائل شدند!! ‌و تصور مي‌شد كه اينگونه فرمانداري‌ها نسبت به فرمانداري‌هاي معمولي به قول…

در دوره هشتم رياست جمهوري مسأله فرمانداري ويژه مطرح شد و اندك شهرستان‌هايي به اين افتخار نائل شدند!! ‌و تصور مي‌شد كه اينگونه فرمانداري‌ها نسبت به فرمانداري‌هاي معمولي به قول مرحوم كيومرث صابري (گل‌آقا) «توماني ۲ ريال‌ توفير دارد» به همين خاطر فراموش نمي‌كنم هنگامي كه نماينده وقت لارستان تقاضاي فرمانداري ويژه كرد، پاسخ دادند كه شما همه شرايط را داريد ولي جمعيت كل شهرستان‌‌تان حدود ۲۵۰۰۰ نفر كمتر از حد نصاب مي‌باشد، خلاصه ندادند تا جريان شهرستان شدن گراش در دولت نهم مطرح شد و در آن موقع تاج كرمناي فرمانداري ويژه را با منت بر سر مردم گذاشتند! و ما هم به تصور اين كه گامي برداشته شده پذيرفتيم اكنون كه بيش از ۱۰ سال از آن زمان گذشته و حدود ۳۰ شهرستان به اين گونه فرمانداري مجهز شده‌اند، فقط در حد  تغيير تابلوها اقدام گرديده و از تفويض اختيارهايي كه حتي قانون براي آن نوشته و صحبت بر اين بود كه طرح اصلي آن به مجلس خواهد رفت و تغييرات اساسي در تفويض اختيارات به شهرستان‌ها به وجود خواهد آمد، خبري نشد.

در قانون گذشته وزارت كشور بعد از شهرستان، ساختار فرمانداري كل وجود داشت و پس از آن استانداري. به همين خاطر شهرستان‌هايي كه ظرفيت استان را نداشتند و از شهرستان هم بالاتر بودند به فرمانداري كل ارتقا مي‌يافتند و براي خود اختياراتي داشتند اگر آن طرح هم برمي‌گشت بهتر از اين وضعيت بود.

به هر حال پيشنهاد مي‌شود نمايندگان شهرستان‌هايي كه داراي فرمانداري ويژه هستند با وزارت كشور جلسه‌اي برگزار نمايند و اختيارات  بيشتري را بگيرند تا مشكلات مردم بهتر حل شود و اينگونه فرمانداري‌ها به امامزاده بي‌معجزه تبديل نشوند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین