سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 33

دستگیری عاملین شکار غیرمجاز در لارستان

میلاد لارستان: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان در حاشیه منطقه حفاظت شده هرمود، نیروهای محیط زیست لارستان عازم منطقه شدند. به گزارش ملاد لارستان به نقل از…

میلاد لارستان: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان در حاشیه منطقه حفاظت شده هرمود، نیروهای محیط زیست لارستان عازم منطقه شدند.

به گزارش ملاد لارستان به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رییس اداره محیط زیست لارستان گفت: محیط بانان طی هماهنگی با نیروی انتظامی و ایجاد راهبند، در ساعت یک بامداد روز یکشنبه ۹۴/۶/۱۵ یک خودروی پراید را متوقف نموده و به تفتیش آن پرداختن در جریان بازرسی از درون این خودرو اجزای بدن یک میش و یک بره میش وحشی از گونه لارستانی کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو نفر متهم دستگیر شده و پس از یک شب بازداشت، جهت تکمیل تحقیقات و رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

با توجه به اینکه اسلحه و سایر ادوات شکار و بخشی از اجزای بدن شکارها نیز در خودروی متخلفین کشف نشده، به احتمال فراوان متهمین دو گروه بوده و گروه دوم به همراه اسلحه و بخش دیگری از گوشت شکار از مسیر دیگری منطقه را ترک کرده اند.

تحقیقات و بازجویی از متهمین تا روشن شدن ابعاد ماجرا و معرفی سایر همدستان احتمالی و اسلحه بکار رفته در جریان شکار همچنان ادامه دارد.

متخلفین می بایست مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو میش وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.
متهمین توان پرداخت ضرر و زیان هر دو شکار را بصورت همزمان نداشتند اما صبح دیروز مبلغ یکصد میلیون ریال ضرر و زیان یکی از دو میش و بره شکار شده را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند و متعهد شده اند تا پایان ماه جاری مبلغ یکصد میلیون ریال باقیمانده بابت ضرر و زیان دومین شکار را نیز فراهم نموده و به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین هم اکنون در بازداشت بوده و خودروی آنان نیز با دستور مقام قضایی تا تکمیل تحقیقات به پارکینک منتقل شده است.

همین علاوه بر پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

میش و بره میش وحشی شکار شده از گونه ارزشمند قوچ و میش لارستانی (قوچ مینیاتوری) می باشند. این گونه منحصربفرد تنها در این نقطه از کشور زیست می کند و کوچکترین نژاد گوسفند وحشی ایران و حتی دنیا به شمار می آید.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین