دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

رقابت ناسالم شهرستان‌های استان فارس در ایجاد صنایع مختلف‌

میلاد لارستان: رئیس سازمان صنعت و معدن فارس با تأکید بر لزوم ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان‌های این استان از رقابت ناسالم برخی از شهرستان‌ها در ایجاد صنایع مختلف بدون…

خبرگزاری فارس: رقابت ناسالم شهرستان‌های استان فارس در ایجاد صنایع مختلف‌میلاد لارستان: رئیس سازمان صنعت و معدن فارس با تأکید بر لزوم ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان‌های این استان از رقابت ناسالم برخی از شهرستان‌ها در ایجاد صنایع مختلف بدون در نظر گرفتن منابع و ظرفیت‌های موجود انتقاد کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، علی همتی بعدازظهر امروز در همایش تخصصی رؤسای اتاق اصناف و ادارات صنعت و معدن فارس که به میزبانی اتاق اصناف اقلید در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد با اشاره به وجود ۳ میلیون صنف، نمایندگان اصناف استان فارس را یکی از فعال‌ترین و توانمند‌ترین نیروهای کشوری خواند و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که بر کشور حاکم است اصناف زیر فشار شدیدی قرار دارند که بخش عمده آن به رکود فضای اقتصادی کشور مربوط است.

وی ادامه داد: امید است تا در شرایطی که دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند از توافق هسته‌ای در راستای بهبود مشکلات تورمی و اقتصادی کشور استفاده کند وضعیت مناسب‌تری برای اصناف به وجود آید.

همتی با انتقاد از عدم وجود فروشگاه‌های بزرگ در بسیاری از شهر‌ها تصریح کرد: وجود فروشگاه بزرگ و گسترده که عمده مایحتاج مردم را عرضه کند موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌های ترافیکی و تردد و… می‌شود، ازاین‌رو به مسئولان و متصدیان توصیه می‌شود زمینه ایجاد چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس بر لزوم مساعدت در ترویج فرهنگ برخورد مناسب با مشتری، رعایت انصاف و اخلاق و احکام اسلامی و ارتقای کیفی خدمات تأکید کرد.

همتی از رقابت ناسالم شهرستان‌های استان فارس بدون درنظر گرفتن فرهنگ و قابلیت‌های موجود برای ایجاد صنایع مختلف انتقاد کرد و گفت: ایجاد و استفاده از صنایع مختلف شهرستان‌ها با دانش و درایت کافی و دوراندیشی می‌تواند زمینه پیشرفت بیشتری را فراهم کند.

این مسئول به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌شمار و شرایط مساعد آب و هوایی اقلید اشاره و تصریح کرد: پیشرفت صنعتی امری پسندیده و مؤثر در رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال است اما نباید به قیمت نابودی منابع طبیعی و خدادادی صورت گیرد.

همتی بیان داشت: باید با استفاده از علم، افکار، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود به دنبال پیشرفت باشیم نه اینکه موفقیت نسبی و موقت را به هر قیمتی به دست آوریم.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس به تدبیر دولت در سخن صادقانه با مردم اشاره و بیان کرد: درخواست بسیاری از فرمانداران و مسئولان شهرستانی برای ایجاد صنایع مختلف در سطح مناطق، آسیب‌شناسی شده و با حوصله و درایت به آنان جواب داده می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین