دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ما نتوانسته ایم الگوی تعاونی را به درستی در کشور خود اجرا کنیم

فرماندار لارستان گفت: وقتی دنیا به این نتیجه رسیده که تعاونی ها باید شکل بگیرند و توسعه پیدا کنند حتماً کارشان بی حساب نبوده است و اگر تجربه تعاونی در…

فرماندار لارستان گفت: وقتی دنیا به این نتیجه رسیده که تعاونی ها باید شکل بگیرند و توسعه پیدا کنند حتماً کارشان بی حساب نبوده است و اگر تجربه تعاونی در کشور ما چندان موفق نبوده نباید حکم داد که اساساً تعاونی چیز بی فایده ای است بلکه بهتر است بگوییم ما نتوانسته ایم الگوی تعاونی را به درستی در کشور خود اجرا کنیم.

علی اکبر نجیب زاده در دیدار با تعاونگران شهرستان لارستان به مناسبت هفته تعاون صورت پذیرفت گفت: در کشور ما و بخصوص در استان فارس و منطقه لارستان، تعاونی ها بعضاً دوام و قوام کمتری دارند و این بیشتر به خاطر روحیات و فرهنگ ماست که خیلی اهل فعالیت گروهی نیستیم و البته این مشکل با سخنرانی حل نمی شود.

وی با بیان اینکه «مردم آگاه و هشیارند و طبیعتاً به طرفی جلب می شوند که منفعت بیشتری در آن دیده باشند» افزود: با توصیه فرماندار و امام جمعه و دیگران نمی شود مردم را به سمت تعاونی ها سوق داد بلکه باید با نشان دادن چند تعاونی موفق، اعتماد آنها را به این سو جلب کرد.

معاون استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به اینکه «حل مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی، به شیوه دستوری امکان پذیر نیست» اظهار داشت: به استناد شواهد و قراین می گویم که این دولت با منطق و تدبیر بیشتری برای بهبود وضعیت تولید و فعالیت¬های اقتصادی تلاش می کند و بالتبع ما نیز به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه، حاضر به هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی از جمله تعاون¬گران -البته به شرط ارائه طرح¬های دارای توجیه مناسب فنی و اقتصادی- خواهیم بود.

نجیب زاده تعاونی ها را تقویت کننده سرمایه اجتماعی کشور دانست و خاطر نشان ساخت: توصیه می کنم دنبال کمیت ها نباشیم و اگر به جای تشکیل ده ها تعاونی که پس از اندک زمانی راکد و غیر فعال شود، با انجام کارهای مطالعاتی قوی و با برنامه و حساب کتاب، یک تعاونی موفق تشکیل دهیم بسیار با ارزش تر خواهد بود.

در ابتدای این دیدار آقای عبدالمهدی قاسمی سرپرست معاونت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان گزارشی از وضعیت موجود و برنامه های آتی مجموعه تحت مدیریت خود ارائه داد.

قاسمی گفت: هم¬اکنون حدود یکصد تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد که در شاخه¬های مختلف: توزیعی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند؛ همچنینحدود ۱۹۰ هزار نفر در لارستان عضو تعاونی¬ها هستند که از این میان نزدیک به ۱۸۵ هزار نفر را اعضای تعاونی سهام عدالت تشکیل می¬دهند.

وی گفت: به اعتقاد من کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری جامعه ما تعاون است اما متأسفانه شهرستان ما در زمینه¬ی مشارکت اجتماعی و فعالیت¬های گروهی و دسته جمعی مخصوصاً در قالب سازمان¬یافته¬ی «تعاونی»، کاستیهای زیادی دارد و تقویت این حوزه در درجه اول نیازمند فرهنگ¬سازی است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار لارستان در پایان سخنانش اظهار داشت: شرکت تعاونی تقریباً در هر زمینه اقتصادی می تواند تشکیل گردد و فعالیت نماید اما چیزی که در حال حاضر از اولویت بیشتری در سطح کشور، استان و شهرستان برخوردار است تعاونیهای توسعه و عمران شهرستانی است که امید است با پیگیری جناب فرمانداربه عنوان یکی از اعضاء هیأت مؤسس، هرچه زودتر این تعاونی به ثبت نهایی برسد.

تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، با عضویت حداقل ۵/۰ درصد جمعیت شهرستان تشکیل میگردد و در اولویت واگذاری پروژه¬های عمرانی قرار می گیرد تا از این طریق ضمن مشارکت دادن مردم در توسعه و عمران شهرستان، سودی نیز عاید آنها گردد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین