دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

خالصترین معادن نمک خاورمیانه در لارستان و یک درد دل

رئیس اداره صنعت و معدن لارستان با اشاره به ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار تن نمک خوراکی و صنعتی در این شهرستان گفت: در حال حاضر نمک به دست آمده از…

رئیس اداره صنعت و معدن لارستان با اشاره به ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار تن نمک خوراکی و صنعتی در این شهرستان گفت: در حال حاضر نمک به دست آمده از معادن به شکل خام به فروش می‌رسد در صورتی که ایجاد صنایع تبدیلی در لارستان مانع خام‌فروشی سنگ نمک می‌شود. علی محمد

ابراهیمی‌زاده اظهار داشت: شهرستان لارستان با داشتن سه معدن بزرگ نمک با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن  یکی از قطب‌های استان فارس در این زمینه است.

وی گفت: معدن نمک کرمستج با ظرفیت ۴ هزار تن و کهنه اوز با ظرفیت ۶ هزار تن در تولید نمک خوراکی و معدن شمال شرق لارستان(معدن دهکویه) که یکی از خالصترین معادن نمک خاورمیانه است با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در تولید نمک صنعتی نقش دارند.

رئیس اداره صنعت و معدن لارستان افزود: ذخیره اسمی معدن نمک شمال شرق لارستان ۵ میلیون تن است که به دلیل تجهیز کارگاه و بازاریابی برای صادرات به مدت ۶ ماه تعطیل شده است. وی خاطرنشان کرد: نبود کارخانه فرآوری، تصفیه و بسته‌بندی یکی از مشکلاتی است که در زمینه استخراج و صادرات نمک در لارستان وجود دارد و این امر سبب شده که بیشتر نمک این شهرستان به شکل خام به فروش برسد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم ابراهیمی زاده تصریح کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری برای شهرستان تهیه شده است اما به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات و نبود سرمایه لازم تاکنون اقدامی از سوی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این امر نشده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین